Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning Har ett halvblod som nu är 2,5 år, som ska börja ridas in. Det som jag främst undrar är om hon orkar med mig... Hon är bara 155 cm och...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Stopek
·
P
Träning Vad har ni för erfarenhet av kissing spines? Har en stallkamrat som nu köper sin tredje unghäst på mindre än ett år eftersom hon varit...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
23 243
Senast: Madame
·
A
Ridning Hej! Jag är ute efter att hitta en läromästare som jag kan utbilda mig på och har därför gett mig in i en djungel av annonser och...
Svar
8
· Visningar
3 353
Senast: aprilia
·
R
Hästhantering jag har ett litet "problem" hemma som jag tänkte att det kanske var någon här som kunde hjälpa mej med (hoppas).. har ett litet...
Svar
7
· Visningar
1 300
Senast: sissu
·
Träning har ni några bra förslag på böcker med bra övningar i alla dess former? främst övningar för grundutbildning. gärna en rolig och...
Svar
10
· Visningar
2 054
Senast: bollen__
·
Hästhantering Ja, när räknar ni en häst som vass och vad betyder det ordet enligt er?
Svar
10
· Visningar
1 789
Senast: Cizma
·
Träning Jag undrar halsförlängarens inverkan på hästen vid ridningen, och hur den hjälper ryttaren? Min dotter som är 9år rider med våran...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 023
Senast: WonkyDonkey01
·
Hästhantering Vi har fått ett problem i stallet. Vi är fyra hästägare varav jag är en av dessa och det är också min familjs stall. En av...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: Rolle
·
Hästhantering jag är inte säker på om denna tråden ska vara här eller på gnägg,men om den ligger fel kanske en snäll moderator kan flytta den?:)...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Pernilla_
·
D
Träning Hej! Jag har en egen häst som jag haft i snart två år. När jag rider honom känns han alltid trippig och kort i steget. Det känns som...
Svar
15
· Visningar
1 375
Senast: Sickan
·
C
Hästhantering Är nybörjare på horsemanship och undrar vad Carrot stick är? Vet att det är något slags spö men inget mer. Berätta om hur lång den ska...
2 3
Svar
54
· Visningar
9 809
Senast: Pernilla_
·
H
Hästhantering Vad är kriterierna för att bra ledarskap? Min Hekla hade lite olater för sig när jag började rida henne. Hon drog iväg i hagen när...
2
Svar
22
· Visningar
2 783
Senast: Galant
·
Ridning När jag rider min häst och använder mig utav 'vanlig' nosgrimma så brukar han leka med tungan utanför munnen (svårt att förklara), den...
Svar
17
· Visningar
1 452
Senast: rombing
·
Hästhantering vet inte om min tråd ligger rätt, men jag gör ett försök. om ca en månad ak jag köra min ettåring till ett "hingstbete" där han ska...
Svar
18
· Visningar
1 715
Senast: moholmarabs
·
G
  • Låst
Hästhantering Hej! har ju ett underbart varmblodssto, som är snäll på alla vis, snäll att rida( hon har ju sina hyss) men är världens goaste ändå...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
25 593
Senast: IngelaH
·
Ridning vår sommarhage har säkert 30 cm snö i sig, om inte mer, helt perfekt att träna kondis i. tänkte dock bara skritta, vet ju inte riktig...
Svar
6
· Visningar
1 116
Senast: Undret
·
E
Hästhantering Jag har ett problem. Jag är medryttare åt en dam med westernsadel. Nu är det som så att hon hatar när man spänner gjorden, spänner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 458
Senast: TinyWiny
·
C
Ridning Hej! Vissa hästar är ju väldigt "heta" och stressiga i temperamentet. Jag har en häst som är sån och har alltid undrat hur hon var när...
Svar
14
· Visningar
2 050
Senast: Siggelina
·
Hästhantering Hej tänkte kolla här om någon har några förslag på saker jag kan testa med "min" häst. Har tagit över skötseln av ett 23-årigt...
Svar
12
· Visningar
1 806
Senast: Naqzita
·
G
Ridning Hjälpen... Jag skulle behöva hjälp med en liten sak till... Det är så här att jag ska kanske ta hand om en Ridtravare och jag är nästan...
Svar
13
· Visningar
2 227
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama