Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Hästhantering har en häst som taktar när man tömkör han vad ska jag göra??:confused:
Svar
5
· Visningar
983
L
Hästhantering Det sägs att löslongering/ arbete i rundcorall är superbra ledarskapsövning. Och att man inte ska jobba mer är 10-15 minuter. Men i...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: Sjunior202
·
Hästhantering Hej. Jag skulle gärna vilja ha lite tips på bra ledarskapsövningar som man kan träna med sin häst. Vet inte om det redan finns en...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 355
Ridning minus 25 grader nu i 3 dagar, annars har de varit runt minus 15 i snart två veckor.... jag med min astma vill inte klara av att rida...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: Cheval_Elin
·
H
Hästhantering Hej Vad vackert det är uten, men vad kallt det är ute, här gäller det verkligen att ta på sig så att man inte fryser. Idag är det -16...
2
Svar
20
· Visningar
1 944
Senast: Heira
·
L
Träning Nu är det så, att jag rider en liten fjording som är oerhört stark och har nu slutat lyssna på bettet för att barn rider henne och...
2
Svar
23
· Visningar
2 269
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Den första februari ska jag byra stall.:rofl: (till ett med ridhus:angel: :love: ) men det jag undrar är hur länge man ska vänta med...
Svar
7
· Visningar
1 997
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Jag vet inte om jag har lagt tråden rätt, annars så får ni flytta på den=) Jag undrar hur viktigt det är för föl att gå med precis...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: putte
·
Hästhantering Vet inte om den här tråden hamnar rätt men prövar. Jag satt på youtube och kollade på JF Pignon och klickade mig vidare och hittade...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 804
Senast: Satterstina
·
J
Träning Jag rider en föredetta travare på 15 år och han har stått ett bra tag och nu har jag börjat rida honom så han ska få sin konditoin...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: teamQ
·
Ridning För akademiskt/klassisk ridkonst. Sambon bjöd på de på auktion var rätt stelt men nu uppsmörjt.
Svar
13
· Visningar
2 242
Senast: HannaZ
·
C
Träning Vill ni ha en bildtråd/filmtråd där endast konstruktiv kritik flödar? Kan vi hjälpas åt att skapa och hålla den positiv? Där vi...
23 24 25
Svar
480
· Visningar
40 700
Senast: Friggan
·
S
Träning Jag behöver tips på hur jag ska lära hästen att ta skänkel framåt och sidvärtes, grundskänkel helt enkelt då denna häst fått en usel...
Svar
11
· Visningar
5 253
Senast: aassie
·
Ridning Moderator: Flytta om denna ligger fel. Jag vet inte helt själv. Någon som har sett "Hästena arbete i töm" av Anders Eriksson? Vore...
Svar
9
· Visningar
1 936
Senast: Araminta
·
Ridning Hej min kompis har en fullblods valack som jag brukar rida på,men vi har liten problem för att han är hård i munnen så man år inte...
Svar
11
· Visningar
1 268
Senast: teamQ
·
J
Hästhantering Har tagit upp problemet förut men nu när jag provat det mesta valde jag att göra en ny tråd. Har en äldre varmblodsvalack som är...
2
Svar
27
· Visningar
2 098
Senast: mahlmt
·
A
Hästhantering Jag vet inte riktigt var denna tråd passar in så moderator får flytta till lämpligt forum om det inte funkar här... Jag har sökt på...
2
Svar
29
· Visningar
2 559
Senast: anni0001
·
S
Ridning Fanns en tråd om 3 års test, så då gör jag en tråd för 4 åringar. Kan ni inte komma med tips och råd vad som gäller inför kvalitén...
Svar
5
· Visningar
1 548
Senast: Jempa
·
B
Ridning Hej jag vet inte om det här inlägget har hamnat rätt? är ganska ny här så.. :) Tänkte bara kolla om det är någon här som är från...
Svar
0
· Visningar
1 449
Senast: brenk
·
Ridning Jag har köpt en film om tömkörning och där visar dom hur man får en häst att gå skänkelvikning och massor av sånt. men aldrig hur man...
Svar
7
· Visningar
1 206
Senast: Asa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama