Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Antar att det är någon som provat detta! Hur går det till? Vad behöver man för utrustning? Vad händer om tolkaren ramlar och tappar...
2
Svar
20
· Visningar
7 877
Senast: Soff91
·
M
Hästhantering (fritt fram att flytta tråden om jag postat fel :p) Hej. Har ett varmblod som är några få, 1-2, cm över d-ponnygränsen och har tänkt...
2
Svar
37
· Visningar
3 544
Hästhantering Satt och kolla inne på h**ks hemsida nu och hitta Flugtäcken och fundera på om man ska köpa ett sånt till sommaren? När vi köpte min...
Svar
7
· Visningar
1 070
Senast: _Amazing_
·
Ridning Hej! Har en D-ponny på tolv år (sto, grov och stark sak, haha) Mitt problem är att hon inte riktigt orkar bära sig riktigt i galoppen...
Svar
7
· Visningar
1 968
Senast: _Amazing_
·
Ridning Är nyfiken på er andras uterittsvanor där ute :laugh: Brukar ni rida på långritter? Hur ofta? Vad är en långritt för dig? Är det att...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Chili
·
G
Träning min dröm är att nån gång komma över ett mysigt kallblod och bara rida runt i skog och mark. men när jag tänker närmare på det, så har...
Svar
16
· Visningar
1 510
Senast: Elina8
·
B
Hästhantering -Måste få hjälp och tips av er här! Vi har några hästar som fullkomligt äter upp stolparna i hagen, några av dem går i hagarna bredvid...
Svar
14
· Visningar
4 237
Senast: Raggartass
·
M
Hästhantering Vi fick en inackordering till stallet i höstas (jag är också inackorderad), en liten D-ponny, valack, 15-16 år gammal. Han har hela...
Svar
6
· Visningar
1 299
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Min och en annan valack i stallet går ihop i hagen och är verkligen bästa lek-kompisar. Tycker det är jätteroligt att dom leker och...
2
Svar
23
· Visningar
4 364
Senast: Elektron
·
Ridning *Vet inte om denhär tråden hamnat rätt men jag chansar.* i stallet finns 5 hästar, varav 2 är små ponny ston en inriden för...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: Jerseyite
·
Ridning Hej! Här är bild på mig och min maxade c-ponny. Fråga1: Är mina stigläder bra för hoppning-korta/länga? Fråga2: Ser jag för lång...
Svar
4
· Visningar
1 650
Senast: ZOFUS
·
B
Ridning Hejsan! undrade bara hur ni träna era hästar nu när det är så mycket snö ute. själv skrittar jag mest runt i en paddock med jätte...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: johannaminsann
·
B
Ridning Hej alla! Jag vet inte hur jag ska börja, jag har en 17 årig travare och jag har kommit på mig själv med att vara lat, har inte haft...
Svar
9
· Visningar
1 297
Senast: Speedway
·
F
Träning Jag har läst om det i många böcker. Att man först leder ner hästen/ponnyn till en ridbana eller mindre hage och släpper lös hästen. Man...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 084
Senast: miss_pony
·
Hästhantering Vad finns det att tänka på vid ev import från finland? Letar bland annat efter hästtranspotör som kör finland-sverige. Från vart i...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: MaRomer
·
Ridning Hur gör ni på vintern när det är mycket snö? Har ni skor och broddar eller utan skor? Vi har inga skor på sommaren och hade väl...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 085
Senast: lobell
·
V
Hästhantering Har länge hört att det ska alltid vara hästen som ska komma fram till sin människa i hagen, det visar tecken på att den ser oss som dess...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 184
Hästhantering Har köpt en unghäst (2 år) i Stockholm, ca 50 mil enkel resa hemifrån. Tanken är att hämta hem henne till helgen om vädret tillåter...
Svar
1
· Visningar
954
Senast: Welsh
·
T
Hästhantering Ligger den fel så får ni gärna flytta den! Jag har en häst som för 2 år sedan behövde säga adjö till sin bästa vän. Dom hade stått...
Svar
8
· Visningar
3 470
Senast: TinyWiny
·
A
Träning Funderar på att börja hoppträna hästen. Både för instruktrör och själv. Hästen jag rider är en hyfsat stor häst på nästan 1,70mkh...
Svar
12
· Visningar
1 874
Senast: aassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama