L
LadySassa
Sv: Problem med unghästen...
Du tänker bra! Det uppmuntras av mig!
Vilket skitsnack.
Om nu Arizona är duktig på hästar innebär det inte att hennes ton mot TS ska vara så jäkla otrevlig.
Hur ska man någonsin kunna göra något första gången om det krävs erfarenhet?
Alla som skaffar barn borde ha erfarenhet innan? Alla som ska ha hund ska ha erfarenhet innan? Detta är ju inte möjligt.
Menar ni verkligen att man ska praktiserat på stuteri, dagis, brukshundklubben för att kunna ge sig in i något nytt? Ni verkar så rädda. I TS fall hade det varit bra om hon hade någon i sin närhet som hjälper henne. Nu vänder hon sig till Buke. Hon blir däremot inte hjälpt av taskiga kommentarer. Jag är hyperallergisk mot alla nätmobbare som ser sin chans till att vara stora på sig där dom sitter bakom sin skärm. Är också allergisk mot folk som säger "då ska man inte"...
Därav att jag gav en känga om A:s urusla svenska.
Folk avlar ju hästar i varenda byhåla och för det mesta går det bra. Enligt A så ska ju alla dessa inte få hålla på.
Till TS, tycker du att du tappat greppet så skäms inte för att ta hem någon som hjälper dig. Kanske är det en ide att sälja. Ta det inte så personligt. Kanske är ditt föl ovanligt testande, vad vet jag. Hästar är väldigt olika. Om du absolut vill ha en unghäst, se till att välja en med ett milt temperament så går det vägen.
/Gg som vill ha en trevligare ton i diskussionerna
Du tänker bra! Det uppmuntras av mig!