Rida eller ej?

Sv: Rida eller ej?

*kl*

Det viktigaste när man rider i så sträng kyla är väl att skritta fram ordentligt så att hästen får mjuka upp musklerna... du med, för den delen. En del hästar kan ju bli lite stela i musklerna vid mer extrem kyla vilket ökar risken för sträckningar. I övrigt så är det väl mest människan det är synd om när det är så kallt :p Fossingarna och händerna brukar ju få lida lite.

Ett till tips är att ha bettskivor när det är så kallt. Som Imrahil skrev så blir bettringarna väldigt kalla annars.

Sv: Rida eller ej?

Strunta i sadel så blir man värmd av hästryggen, på med kläder i sinne och ta på dig ordentliga vantar och sockar och ut och rid!

Liknande trådar

Ridning Titel Lägger av 20 min in i passet och blir helt obrydd/lyssnar ej på hjälper.
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Grazing
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 417
Senast: Roxy
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
867
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama