Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan tycka att man inom "traditionell" ridning använder sig av bra mycket mer manicklar (alla mängder olika sorters bett, alla olika längder på spön, alla sorters kedjegrimskaft, alla hjälptyglar mm) jämfört med NH.
Förstår inte varför det är så svårt att fatta vad "vi" har "våra" saker till?
Vad har "ni" alla "era" saker till?
Jag leder, arbetar och rider min häst i repgrimma och långt repgrimskaft. Ibland sätter jag dit tyglar för enkelhets skull.
Stick eller spö använder jag i olika situationer för att visa hästen vad jag vill, ibland behövs det för att jag står i en sådan position att jag annars skulle ha svårt att göra min önskan tydlig.
Det är väldigt få som skaffar sig en stick för att de inte vågar ta sin häst på benen. Om man däremot vill "desensibilisera" hästen med tex en prasselpåse emot benen är det både säkert bekvämt och smart att ha påsen i änden på en stick och inte i handen. Och i extremfall med ohanterade och mycket rädda hästar så kan det vara ett bra hjälpmedel när man ska börja vidröra benen och man inte vet hur hästen kommer att reagera.
Varför ska den ha en prasselpåse runt benenDet är väldigt få som skaffar sig en stick för att de inte vågar ta sin häst på benen. Om man däremot vill "desensibilisera" hästen med tex en prasselpåse emot benen är det både säkert bekvämt och smart att ha påsen i änden på en stick och inte i handen. Och i extremfall med ohanterade och mycket rädda hästar så kan det vara ett bra hjälpmedel när man ska börja vidröra benen och man inte vet hur hästen kommer att reagera.
Jag kan tycka att man inom "traditionell" ridning använder sig av bra mycket mer manicklar (alla mängder olika sorters bett, alla olika längder på spön, alla sorters kedjegrimskaft, alla hjälptyglar mm) jämfört med NH.
Förstår inte varför det är så svårt att fatta vad "vi" har "våra" saker till?
Vad har "ni" alla "era" saker till?
Men vad går NH ut på? Många gånger ser det ut att vara en omväg runt vanligt sunt hästförnuft. Upplys mig, jag vill faktiskt veta
varför måste man ha en repgrimma istället för en vanlig grimma? Jag kan sticka ut o rida mina hästar med bara grimma o grimskaft om jag känner för det, jag misstänker att man i grund o botten egentligen vill samma saker med sina hästar men valt olika metoder att komma dit, eller? NH är det mer än bara hanteringen av hästen el är det ridningen med?
Påse på en pinne använder jag mer för att väcka liv i hästarna, mina är ju så vana vid att ha hundar o ungar runt omkring sig så de reagerar ju inte för så mkt....