Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Värst är att Endospike har en hel del anhängare. Han har tom tagit emot elever som sedan stolt lägegr ut sina videor på nätet... :S
Det är vidrigt att se.
Detta får bli min sista post för ikväll, verkligen dags att sussa...
Jag kan mycket väl tänka mig just det du skriver om att fölet ger upp mentalt när den blir fasthållen. Det är just det som sker vid TAP. Och Rollkur/HF.
Han vet skillnaden, han ville ha den där för att visa att om den gav upp kunde man rida den.Bra fråga.
Är det han som rider klassisk ridning? Classic riding eller nått sånt?
Väldigt trisst att han inte kan förstå skillnaden mellan tugga och föltugga.
Här kommer en liten länk från vad jag uppfattar som upphovsmannen!
http://www.hybrid-horseman.com/
Det ska uppenbarligen vara som en korsning av de mjuka delarna från "den gamla skolan" och de smaskigaste bitarna ur NH.
Med andra ord, det är också NH men ur någon annans perspektiv. Säkerligen effektivt om man vet vad man gör, precis som de flesta andra metoder.
Här kommer en liten länk från vad jag uppfattar som upphovsmannen!
http://www.hybrid-horseman.com/
Det ska uppenbarligen vara som en korsning av de mjuka delarna från "den gamla skolan" och de smaskigaste bitarna ur NH.
Med andra ord, det är också NH men ur någon annans perspektiv. Säkerligen effektivt om man vet vad man gör, precis som de flesta andra metoder.
De flesta djuren slickar o gäspar av en viss stress/ nervositet- inte för att de är trötta. När de är osäkra kan gäspandet börja- även på oss människor.Slicka är itne samma sak som föltugga. Det är ytterligare ett tecken på att hästen är/börjar bli avslappnad.
Oftast kommer signalerna i följande steg:
(efter min erfarenhet av hur hästarna brukar reagera när jag har lektioner, eller med de hästar jag hanterat själv).
Tugga lite, synns knappt.
Tugga mer, ibland i kombination med slicka.
Tugga tydligt. Slicka tydligt.
Gäspa lite.
Gäspa mycket, ibland 2-3 minuter.
Om det var rätt skulle man se detta tuggande, när hästarna är avslappnad på förmiddagen när de vilar!Slicka är itne samma sak som föltugga. Det är ytterligare ett tecken på att hästen är/börjar bli avslappnad.
Oftast kommer signalerna i följande steg:
(efter min erfarenhet av hur hästarna brukar reagera när jag har lektioner, eller med de hästar jag hanterat själv).
Tugga lite, synns knappt.
Tugga mer, ibland i kombination med slicka.
Tugga tydligt. Slicka tydligt.
Gäspa lite.
Gäspa mycket, ibland 2-3 minuter.
Om det var rätt skulle man se detta tuggande, när hästarna är avslappnad på förmiddagen när de vilar!
.