L
LadySassa
Sv: Sömnlös
Ja det är precis så jag menar, men alla blossar upp allt och får det att låta som att jag menar att man ska slå ihjäl hästen så fort den gör fel! Bra att du fattar vad jag menar, och fram för allt att du tycker som jag. Du har sunda tankar
Kastar mig in igen! LadySassa, vi har nog rätt lika syn på hästhållning och jag tror att det är lätt att missförstå varandra, speciellt när man bara "skriver av sig". Jag tror att folk feltolkar så mycket, t ex ordet "lyda". Jag uppfattar det, när du skriver, mer som att de följer dig och gör vad du ber om, utan tvång. Men många som håller sig till, jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det? traditionell hästsyn, ridskolehästsyn? tycker att vi håller på med hokus pokus och flowerpower-metoder (jag har fått höra båda delarna), de ser inte att en övning som leder till att hästen lägger sig ner är en otroligt dominant övning och hästen litar på dig totalt. Fixar man det har man kommit långt! Sen slänger de in lite nh-övningar ibland, för det är ju så modernt, gärna i samband med att de behöver lasta. Jag försöker leva i det här, både i stallet och utanför och jag har blivit mycket mer harmonisk själv, för att inte tala om min lilla buse.
Till mitt tidigare problem, det är lugnt och skönt i hagen, min bestämmer över de andra, som söker sig till honom, idag drack de till och med samtidigt. Så jag är inte ett dugg orolig över att han skulle vara en "bullie". Tråkigt nog så skiter de andra i att hästarna trivs tillsammans så jag hoppas att det funkar med lilla tjejen.
I förra stallet vi stod, var det en massa bus i hagen, de lärde varann att slita i grimmor och täcken, de racade runt och var riktigt nära trådarna ibland, men klarade det tack och lov. Jag tycker att det är helt naturligt beteende och att laga täcken känns inte som något stort aber.
Ja det är precis så jag menar, men alla blossar upp allt och får det att låta som att jag menar att man ska slå ihjäl hästen så fort den gör fel! Bra att du fattar vad jag menar, och fram för allt att du tycker som jag. Du har sunda tankar