Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hur formulerar man utbildningsskalan inom AR? Tänkte inte på "trappan" utan som jämförelse till den mer traditionella som används inom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 295
Senast: bigganl
·
M
Ridning jag har fått en travare som är 7 år. Hon har tävlat i trav där hon inte lyckats så bra så nu ska vi omskola henne till en rid häst. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 577
Senast: LisaY
·
S
Träning Folk var i -07 tråden sugna på att diskutera detta med utgångspunkt av denna film, och komma med kritik. Kändes inte riktigt som det...
Svar
11
· Visningar
1 479
Senast: Helan
·
R
Träning Hejsan! Jag håller på att skola en outbildad häst på 11år, bör kanske nämnas hon är ett Arabiskt Fullblod. Hon är inriden, hoppad och...
Svar
2
· Visningar
1 300
Senast: Ramba
·
A
Hästhantering Jag är lite fundersam.. Jag har haft min häst i 6 år (den 23:e januari) och vi har haft en väldigt bra, stark och stabil kontakt som...
2
Svar
38
· Visningar
2 733
Senast: Cizma
·
Träning Jag tränar en travhäst genom longering just nu. Syftet är att komma upp på ryggen så småningom men han behöver stärka sig mer bla genom...
Svar
19
· Visningar
3 896
Hästhantering Är i begrepp att köpa ekologist odlat hö ensilage då det e stor torka på vanligt hö och normalt hö ensilage När det kommer till...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: Bee
·
C
Ridning Hej vet inte vars jag ska skriva den här , men min häst har problem med galoppen både höger och vänster , det har hon haft sedan jag...
Svar
14
· Visningar
1 940
Senast: countess88
·
Hästhantering Hej. Jag ska börja med trickträning av min häst. Jag har tränat honom i några dagar nu med godis och han är väldigt intelligent och...
Svar
18
· Visningar
2 142
N
Träning Jag har ett problem som jag vill veta hur ni andra löser.. Min shettis har inga skor och jag vill heller inte sätta på några pga att...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Nadine
·
S
  • Låst
Träning Jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att lösa denna olat hos min 4-åring, när jag har henne själv i stallet på gången blir hon...
Svar
8
· Visningar
1 126
Senast: IngelaH
·
T
Träning Om det står en häst på en ridskola som är ökänd för att bitas och sparkas så vad tänker ni då? Om anledningen? Att den inte trivs? Blir...
2
Svar
26
· Visningar
3 327
Senast: frittan
·
S
Träning Hur skulle ni börja arbeta med en häst som är skeptisk till allt? Han är inte så mycket hanterad innan. Men lyssnar bra på start...
Svar
3
· Visningar
930
·
Ridning Jag har ett sto som blir enormt taggad efter hoppning eller galopp. Inte under hoppningen eller medan jag galopperar henne. Vi gjort...
2
Svar
33
· Visningar
4 496
Senast: mooi
·
Ridning Jag har inte ridit ordentligt på drygt tre år mer än någon enstaka ridtur, men vill nu ta upp ridningen igen. Tanken är att börja på...
Svar
11
· Visningar
2 165
Senast: Ponnytant
·
M
Ridning Mitt dilemma ligger i om jag ska klippa mitt lilla halvblodssto eller inte. Eftersom hon vart inriden i november och att hon sover i en...
Svar
6
· Visningar
1 724
·
Hästhantering Jag har varit sugen på att prova på tömkörning som lite omväxling, mest för skojs skull. Har aldrig tömkört innan, så nu undrar jag om...
2
Svar
23
· Visningar
4 145
Senast: Elina8
·
Ridning Min ponny börjar småningom bli till åren och jag har börjat se efter en eftergångare till honom. Nu efter lite tänkas har jag har...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: lislolaslo
·
Hästhantering Hejsan! Jag tänkte be om lite råd här på buke! Jo det är så att jag håller på med ett 6 årigt litet ponnysto som är en fantastisk...
Svar
14
· Visningar
1 640
Senast: LadySassa
·
Hästhantering Hästarna går i grunden ute 8 - 20 vintertid. Det kan bli 9 - 20 ibland, likväl som 9 - 21 eller för den delen 5 - 20 etc. 8 - 20 är...
Svar
17
· Visningar
1 815
Senast: Bonyana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama