A
Atalantha
Sv: "Sparka" mot sin ägare i lek?
Ja, det är sant! När jag har sprungit med honom har jag aldrig varit orolig, mer än det faktum att en 500-600 kilos häst dundrar i närheten. Det blir väl de flesta lite på tårna av, eller så är det bara jag Men som du säger så borde jag åtminstone visa att "nu är du lite väl nära". Det borde ju gå att utveckla någonting på backkommandot. Visserligen måste backkommandot finslipas lite. Även om han inte brukar komma för nära så är det alltid bra att ha en signal ifall det händer.. Tack!
Beror ju vad man vill göra, jag vill kunna busa lite "med" hästen, och då måste han lära sig att han måste hålla avstånd till mig när han brallar. Brallar gör man INTE i min närhet. Du verkar ju tycka att det är kul att lajja lite med honom, så börja säga ifrån när han blir för närgången. "Bralla gärna, men INTE såhär nära!" då ska du se att han lär sig vad som gäller, han kan ju inte veta att du inte skulle överleva en liten spark i skallen det måste man förklara ju
Ja, det är sant! När jag har sprungit med honom har jag aldrig varit orolig, mer än det faktum att en 500-600 kilos häst dundrar i närheten. Det blir väl de flesta lite på tårna av, eller så är det bara jag Men som du säger så borde jag åtminstone visa att "nu är du lite väl nära". Det borde ju gå att utveckla någonting på backkommandot. Visserligen måste backkommandot finslipas lite. Även om han inte brukar komma för nära så är det alltid bra att ha en signal ifall det händer.. Tack!