Sv: Gummiband

Haha, ja försår inte heller närjag läser mitt inlägg, tyckte de lät så himla smart medans ja skrev ;)
Men gör ett försök nummer två! bättre sent än aldrig ;)
Den sitter i gjorden och löper igenom bettringarna och sen fast i gjordens ringar som sitter typ, mitt på hästens sida, eller va man ska säga =) Inte högst upp vid de vanliga handläget utan på sidans mitt. Det är igentligen en väldigt snäll hjälptygel, eftersom den inte är fast på ngt sätt i bettringarna, utan att den bara löper igenom ;)

Hästen går inte i form för att den böjer på nacken. Lägg pengarna till en tränare istället.

Du kommer inte att kunna rida hästen i form i galopp förrän du kan få hästen i stadig form i skritt och trav. För att hästen ska kunna gå i form så behöver den vara tillräckligt stark. Om hästen är tillräckligt stark, så har du troligen inga problem att rida den i form, förutsatt att du är en tillräckligt skicklig ryttare.
Jag skulle gissa på att det är du som behöver lära dig att rida hästen, och inte den som behöver spännas in.

Om den ska spännas in så ska det vara under vägledning av en kunnig tränare.

/V

Ofta låter det bra när man är inne i det men ett tag efteråt kan det vara rörigt. Min B-uppsats var fullt med sånt :p

Men nu fattade jag hur du menade att den satt iaf.

De var ju bra, då lyckades jag ;)
Tänkte bara om de här med att hästen inte går i form bara för att den böjer på nacken, så tror jag att om man vill ha hästen i form utan att sitta på den så fungerar den tygeln bra, eftersom i ett gummiband hänger hästen sig fast, men i den här så kan hästen gå hur den vill, det enda den inte kan göra är att hänga sig fast eftersom den inte får ngt stöd från tygeln på så sätt. Dom kan gå med huvudet uppe i himmlen men de blir obekvämt och dom kan också gå med huvudet i marken, dem har lite att utrymme att röra sig på. Men dem flesta väljer att gå med huvudet som när man rider och tvingas då att bära upp sig själv, även med bakben och ryggmuskulatur.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 747
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 417
Senast: Roxy
·
Ridning Hej alla kloka, Jag har stött på ett problem med en av hästarna jag rider och undrar om någon kan ge mig lite bra tips. När jag rider...
Svar
15
· Visningar
2 383
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama