Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har kanske en ovanlig unghäst, men han är alltid riden på långa tyglar(och i repgrimma iofs). Han jobbar sig själv mot balans och samling och det är inga problem. Känns helt främmande att det skulle vara en hjälp för en ung häst att "ta stöd" i munnen? Munnen är känslig och knappast något man vill använda för att ta stöd..? Min tanke iaf.
Nå, slut på OT!
Galoppen stärks ju av bla fattningar...och i bland måste man ju ta tjurnen vid hornen och jobba med det svåra.
Men visst, jag tycker det är irriterande att galoppera bara "när hästen vill", bossen är ju jag Tack för tipsen iaf
Igår försökte jag framförallt ha honom ordentligt på yttertygeln och det är nog en del av lösningen samt att även att han måste vara rejält undersig med bakbenen när fattningen ges, eget recept-pusselbit på pusselbit:-) Tyvärr frestades jag att försöka igen mot ridpassets slut
och då ville ej pålle vara med på noterna och stängde av kommunikationen, det är inte fel att påstå att det är mot ridpassets slut som han lyckas bäst med att vägra galoppera. (Då känns det ofta om att han är på väga att fatta, men att han ändrar sig i sista stund..)
Pålle verkar inte uppskatta varierad ridning, har han galopperat så är det klart med den övningen
Igår försökte jag framförallt ha honom ordentligt på yttertygeln och det är nog en del av lösningen samt att även att han måste vara rejält undersig med bakbenen när fattningen ges, eget recept-pusselbit på pusselbit:-) Tyvärr frestades jag att försöka igen mot ridpassets slut
och då ville ej pålle vara med på noterna och stängde av kommunikationen, det är inte fel att påstå att det är mot ridpassets slut som han lyckas bäst med att vägra galoppera. (Då känns det ofta om att han är på väga att fatta, men att han ändrar sig i sista stund..)
Pålle verkar inte uppskatta varierad ridning, har han galopperat så är det klart med den övningen
Som sagt tidigare, hästen är väldigt fin i övriga gångarter och övningar så det borde väl vara normalt att man då tar tag i det som är svårt