C
CBJack
Sv: Svår lättlastad häst
Själv sätter jag aldrig fast mina hästar, de står lösa så där jag jag inte säga varken bu eller bä, men eftersom hon uppenbarligen tagit till att kasta sig så kanske du ska pröva denna krok, finns en film som visar tydligt hur den fungerar och hur man lära bort "kasta - sig - bakåt - problemen"
Kan användas precis överallt och i mina ögon kanoners
Jag hade tänkt testa hans förslag imorgon då jag måste iväg med henne(har ingen egan transport). Hade då tänkt gå in med henne som vanligt. Hänga grimskaften över halsen som jag gör varje kväll när jag tar in henne/bytter täcken och sen gå bak och stänga. För att sen gå fram och sätta fast henne. Om hon skulle baka kan jag bara ta tag i grimskaften.
Det jag undrade med denna tråd var om någon anna har haft samma problem eller har en annan lösning på hur man kan lösa problemet.
Själv sätter jag aldrig fast mina hästar, de står lösa så där jag jag inte säga varken bu eller bä, men eftersom hon uppenbarligen tagit till att kasta sig så kanske du ska pröva denna krok, finns en film som visar tydligt hur den fungerar och hur man lära bort "kasta - sig - bakåt - problemen"
Kan användas precis överallt och i mina ögon kanoners