Hästhantering när det är som bäst!

Sv: Hästhantering när det är som bäst!

ja jag menar alltså inte de ursprungliga sorgliga klippen utan det som Myzan 87 lade in!!!
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Vad är de ni anser är djurplågeri.. att en häst som inte respekterar människor och har tagit över behöver "tuktas"..??


Inte reagerar en endsate människa när hundmänniskor vickar omkull sina hundar och lägger dom på rygg( underkastelse)

Men gör man de med en häst blir det stora uppståndelser, han rycker ingenting i munnen utan hästen ger efter för trycket och går ner.

Om ni har kollat på cesar mannen som kan prata med hundar så ibland ser det riktigt läskigt ut när han får ta till med hårdhandskarna med vissa hundar som helt spårat ut.

Men de är de eller avliva som gäller för vissa hundar är livsfarliga innan han får iordning på dom!


Så JAG ser inge skillnad här med att vicka omkull en häst att att den skall visa underkastelse mot en som med en hund!

Man ser ju klart i hästen att den mår oerhört dåligt när den reser sig upp och stegrar kolla in i hästens ögon. Och kolla på hästen efter att den blivit omkullvräkt och går snäll efter.
Hästen sänker huvudet, tuggar och ljuter av att bara gå och skritta igenom hela kroppen somgungar i takt med stegena = Avslappnad=)


Att han rider barbacka har inge med att han vill visa sig cool utan det är en säkerhetsgrej.
Han har både hjälp och säkerhetsväst mer än vad betydligt många tillridare har,,,, tyvärr.

Men som sagt vi alla tycker ju olika och det finns ju lika många sätt att hantera problem med hästar som det finns hästar på jorden:laugh:

Men jag gillade verkligen denna kille och finns 2 andra filmer med han som fick mig att få gåshud!

Men snälla du, det är ju inte samma häst på filmerna
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Om jag har förstått det rätt så studerade han olika stora tränares metoder, och sen satte han samman den till en egen!:idea: Men han använder sig av t.ex carrot stick, så lite e ju från Parelli:)
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Ja det var lite åt det håller jag också fått uppfattningen (men jag vet inte varför så det kan ju vara fel).
Jag säger inte att Honza inte övht är PP, för de flesta NHare har mer eller mindre PNH i sitt tänk, oavsett om de är medvetna om det eller ej.

Däremot har jag inte fått uppfattningen av att Honza är renodlad PNH. :)
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Fast är Honza Bláha PP??? Har inte han gått en egen väg?

Hej Sammet! Är du här också?:laugh: Jag menade inte att påstå att han 'är' något alls, utom otroligt duktig då.. jag ville bara poängtera att för er som blir imponerade och tror att det är få förunnat att kunna göra det här så ska ni veta att det inte är omöjligt för er att bli lika duktiga! Alla momenten ingår i, ja jag vågar knappt skriva det igen:crazy:, Parelli nivå fyra, fem..)
Jag har själv ingen aning om vilka andra mentorer han haft.
Den kunskap jag har skaffat mig tillhör ju mig och inte den som givit mig den, och inte skulle jag känna mig bunden att 'tillhöra' varken Parelli eller någon annan, jag är dock otroligt glad och tacksam för möjligheten att få lära mig!:laugh:
Gå och sätt dig och stretcha din onda kropp nu! Det ska jag göra, även min värker efter att jag gick med på att mocka 14 boxar med små arabtollar åt en vän idag, och tror du inte att vår egen hästmorgon började med 7 morgonpigga lösa hästar i skogen! Att ta sig fram i dryga metern snö i en halvtimme tog på lårmusklerna!!! :o Har du några donerade kroppsdelar över får du gärna höra av dig! //Annika
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Japp jag är här med. :)

Härligt med en jogging tur som uppvärmning före skrotlyfftningen (mockningen)?! ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Hästagility!? Det där såg verkligen jättekul ut!! Undrar om det finns ngn organiserad träning i Sverige? Annars kan man ju pyssla ensam hemma men det e ju mkt roligare om man e ett gäng!
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har letat runt lite efter en liknande tråd men utan framgång, så jag startar en själv. Jag har blivit lite fast för fenomenet...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
11 583
Senast: Exit
·
Körning Vore tacksam för input. Jag kör in min treåriga valack som jag köpte i januari. I annonsen stod att han var bakskygg efter att ha skenat...
Svar
5
· Visningar
1 604
Senast: Vimsan
·
Dressyr En liten jämförelse mellan western och dressyr http://www.youtube.com/watch?v=Ty3lldxo-LM&feature=related
Svar
2
· Visningar
1 681
Senast: Magiana
·
Hästhantering Hur en cowboy lästa sin häst. Macho eller just good horsemanship? www.youtube.com/watch?v=cyd8ihhu60o&feature=related
2
Svar
30
· Visningar
2 405
Senast: Sylvatica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp