Vad är de ni anser är djurplågeri.. att en häst som inte respekterar människor och har tagit över behöver "tuktas"..??
Inte reagerar en endsate människa när hundmänniskor vickar omkull sina hundar och lägger dom på rygg( underkastelse)
Men gör man de med en häst blir det stora uppståndelser, han rycker ingenting i munnen utan hästen ger efter för trycket och går ner.
Om ni har kollat på cesar mannen som kan prata med hundar så ibland ser det riktigt läskigt ut när han får ta till med hårdhandskarna med vissa hundar som helt spårat ut.
Men de är de eller avliva som gäller för vissa hundar är livsfarliga innan han får iordning på dom!
Så JAG ser inge skillnad här med att vicka omkull en häst att att den skall visa underkastelse mot en som med en hund!
Man ser ju klart i hästen att den mår oerhört dåligt när den reser sig upp och stegrar kolla in i hästens ögon. Och kolla på hästen efter att den blivit omkullvräkt och går snäll efter.
Hästen sänker huvudet, tuggar och ljuter av att bara gå och skritta igenom hela kroppen somgungar i takt med stegena = Avslappnad=)
Att han rider barbacka har inge med att han vill visa sig cool utan det är en säkerhetsgrej.
Han har både hjälp och säkerhetsväst mer än vad betydligt många tillridare har,,,, tyvärr.
Men som sagt vi alla tycker ju olika och det finns ju lika många sätt att hantera problem med hästar som det finns hästar på jorden
Men jag gillade verkligen denna kille och finns 2 andra filmer med han som fick mig att få gåshud!