Sv: BÖRJA med horsemanship..
Kan dessutom upplysa dig om att Natural Horsemanship bygger på erkänt duktiga hästmänniskors erfarenheter och kunskaper, många av dom födda för mer än 100 år sedan. NH är alltså i sig inget modernt påfund som tillkommit för att lura folk på pengar, vilket brukar påstås av somliga.
Betr att högt älska sin häst (men inte leka med den), så framförde du det som om det var något specifikt för dom som tidigare hade hästen i jobbet. (Jag förstår fortfarande inte varför du tog upp det). M a o motsatsen till hur det är idag bland oss NH-are som ibland leker med våra hästar.
Om du svarar på mina frågor, kanske jag förstår dig bättre.
LIA
Ja, det gör du tydligen. Du rabblade upp en mängd exempel på vad Horsemanship innebär (jag citerade), och jag svarade att allt det även finns i NH, plus mycket mer. Förklara för mig, vad du anser inte ingår i NH av det du räknade upp!Tydligen skriver jag väldigt otydligt eller så väljer du att misstolka med flit, jag anser att den kunskap som folk generellt hade förr och som många saknar idag har öht inget med NH att göra utan det handlade rätt och slätt om horsemanship. Var du får det till att du inte skulle älska din häst kan jag öht inte se att jag har skrivit, det är så mkt enklare om du läser vad som står istället för att lägga in en massa egna tolkningar och konstiga slutsatser.
Kan dessutom upplysa dig om att Natural Horsemanship bygger på erkänt duktiga hästmänniskors erfarenheter och kunskaper, många av dom födda för mer än 100 år sedan. NH är alltså i sig inget modernt påfund som tillkommit för att lura folk på pengar, vilket brukar påstås av somliga.
Betr att högt älska sin häst (men inte leka med den), så framförde du det som om det var något specifikt för dom som tidigare hade hästen i jobbet. (Jag förstår fortfarande inte varför du tog upp det). M a o motsatsen till hur det är idag bland oss NH-are som ibland leker med våra hästar.
Om du svarar på mina frågor, kanske jag förstår dig bättre.
LIA