Sv: Hjälp! Hjälp mig hjälpa hästastackaren!
Bor ett par kilometer från stallet. Hästen har nog ingen kompis, då skulle jag nog tycka synd om den som får stå inne hela sitt liv i stallet, verkar orimligt. Hela gården syns från gatorna, så något gömt stall finns inte heller. Det där med garage vet jag inte. Hästen är inte rädd för människor, en trevlig ponny ser det ut att vara när man hälsar på den. Men det känns inte okej att den står i en hage helt ensam i rejäl blåst och snöfall utan något som helst skydd ( inga andra märkbara fel annars vad jag har sett, svårt med all vinterpäls den dragit på sig utan täcke)... Detta såg jag mitt i natten eftersom jag cyklade förbi travstallet som ligger i närheten...
Anmälningar har jag varit med på ett par gånger mot olika djurvanvård av olika djur, sällan. sällan ger det resultat tyvärr. Man måste vara jätte många folk som anmäler för att det ska gå igenom. Jag tycker faktiskt att det kan vara fel att bara anmäla sådär utan att ha ordentliga underlag. Håller inte alls med dig Anneli, verkligen inte skicka en anmälan för mycket... Det gör att fall som är jätte allvarliga kan prioriteras bort för ett fall som kanske egentligen inte ens är ett fall. Utan bara insektstäcke eller liknande. Kanske kunde djurskyddet som inspekterade de djuren vara på en mycket nyttigare och bättre plats just då och räddat liv. Klart man ska anmäla!!.Men det ska kollas upp ganska ordentligt först, inte bara slänga iväg en massa anmälningar hit och dit... tycker jag...