Sv: Ni med "springiga"/heta hästar
skritt - trav funkar ganska bra, men när man ska börja med galopp övergångar blir hon speedad upp över öronen..
när hon har sina allra bästa dagar och verkligen lyssnar på mig är hon JÄTTEFIN att rida! hon är i grund och botten väldigt välriden och välutbildad, men någonting måste ha hänt på vägen eftersom hon blir som hon blir när man ska börja jobba henne...
Hej!
Jag har haft samma problem med många av mina hästar och förstår därför hur irriterande det är. Testa att longera 15 minuter eller ngt innan du sitter upp, och väl uppe på hästryggen kan du jobba mycket med tempoväxlingar, börja med skritt - trav - skritt övergångar och sedan när hon kännas något sådär lyhörd kan du börja med skritt - galopp - halt - galopp - skritt ( osv ) övergångar. Jobba även med volter, det har alltid funkat för mig.
Mvh Miranda
skritt - trav funkar ganska bra, men när man ska börja med galopp övergångar blir hon speedad upp över öronen..
när hon har sina allra bästa dagar och verkligen lyssnar på mig är hon JÄTTEFIN att rida! hon är i grund och botten väldigt välriden och välutbildad, men någonting måste ha hänt på vägen eftersom hon blir som hon blir när man ska börja jobba henne...