Överreagerar jag?

Sv: Överreagerar jag?

Jag har försökt prata med henne nu men hon var väl inte på humör.

Hennes svar när jag berättade var: Hur ska du komma dit då?
Du vill bara ha och ha, blir aldrig nöjd.

Haha det där känner jag igen (a) Typiskt föräldrar. -.-

ja. Dom ska ha nått möte den 14 så jag får vänta så länge iallafall

Visa dina föräldrar denna tråd.
Så de kan läsa andras inlägg, att det är helt oacceptabelt att
stå så.

Precis vad jag tänkte säga.

Många (?) av oss i tråden är vuxna och det här är inget man ska behöva stå ut med som inhyrd. Det är fel!

Och om någon annan nu har ridit din häst, kanske flera gånger, så kan det ju faktiskt vara så att hästen pga detta blir skadad. Det kan kosta en massa extra även med en bra försäkring. Särskilt då om det är en unghäst.

Likaså behöver man veta att hästen blir omskött och får den mat den ska osv.

Säger som föregående, visa din mamma tråden!
Detta stallet är helt oaceplabelt, förklara för henne vad det komma att kosta om din häst blir skadad.

Tyvärr finns det stall som inte funkar som det ska, så länge alla väljer att flytta istället för att påtala felen så blir det inte bättre. Sen finns det såklart stallägare som inte bryr sig heller, så länge de har kö till stallplatserna så skiter de i vilket!

Själv har jag stått i MÅNGA (hyrt resp ägt hästar i 22 år) olika stall, man får acceptera mkt olikheter, så länge man inte tummar på säkerheten!!

Stå på dig, lycka till

OM det blir så att du har kvar hästen, går det att låsa in sadel och träns så att ingen kan använda de sakerna för tjuvridning? Sadellås, och låsa in tränset?

Men det är fördjävligt att fodringarna inte sköts och att din häst "glömts" att ta in...

Vet stallägaren om att rutinerna i stallet inte fungerar? Det kan ju vara så att någon annan är satt att ansvara för att allt fungerar, och denna "någon" inte kan sköta det som är menat. Och då bör ju stallägaren absolut få veta för att åtgärda. Oavsett bör ju stallägaren få chans att reda ut det som inte fungerar, vilket är svårt om h*n inte vet om problemet.

Som det sköts nu hade jag aldrig stått kvar, hästen ska ha mat och vettig hagvistelse. Och den ska INTE tjuvridas! Att "låna" andras prylar är faktiskt egenmäktigt förfarande och straffbart - kan det vara någon nybörjare som tagit fel häst och/eller fel saker (låter så med tanke på hur tränset är upphängt).

Efterlys de grejor som försvunnit, gärna med en lapp så alla blir medvetna om att det försvinner grejor och vad som försvunnit.

Visa henne den här tråden! Att någon skulle rida min häst utan lov skulle få mig att flippa ur totalt :(
Sen att det ovanpå det är farligt för hästen med skaderisker och att de inte får mat som de ska. Kontraktsbrott luktar det som!

Jag håller tummarna för dig och hoppas att din mamma tar reson och går med på vad som är bäst för dig...och framförallt för hästen!

Lycka till!!!

Vänta inte så länge, tala om att nu gäller det inte dig själv, utan
ett försvarslöst djur som blir utnyttjat och ej omskött som det skall.

Kräv att mamma lyssnar NU!

Kram, och stå på dig//K

Vi har personal som arbetar.
Em. maten fodrar den som är i stallet med alla andra hästar utom henne.

finns inga nybörjare i stallet så det är lite svårt.
Tränset var inte heller utspännt och ingen har lika litet huvud som henne.. (hände en annan i stallet att någon "lånat" ett träns och spänt ut alla spännen, sen när hon skulle rida lossna hela tränset)

Vi har skrivit i båda stallen och hoppas att nån lämnar tillbaka det.
Lås på skåpet är fixat, ska åka o köpa sadellås imorgon.

Vi har personal som arbetar.
Em. maten fodrar den som är i stallet med alla andra hästar utom henne.

finns inga nybörjare i stallet så det är lite svårt.
Tränset var inte heller utspännt och ingen har lika litet huvud som henne.. (hände en annan i stallet att någon "lånat" ett träns och spänt ut alla spännen, sen när hon skulle rida lossna hela tränset)

Vi har skrivit i båda stallen och hoppas att nån lämnar tillbaka det.
Lås på skåpet är fixat, ska åka o köpa sadellås imorgon.

Fixa hästlås?

förlåt att jag säger det så rakt men ..

FLYTTA !!

någon annan ska ju absolut inte rida DIN häst, och din häst måste ju må bra i stallet, vem vill vara utan mat under hela natten ?

herregud man blir ju riktigt irriterad på dem personerna bara av att läsa :o

nej överreagerar gör du inte. Så får det inte gå till. Du har rätt att kräva ordning och reda. Hästarna ska få foder när de ska få foder och att glömma påsar och burkar inne hos hästarna tyder på extremt bristfällig ordning tycker jag.

Du, hade någon gjort en av alla de saker du nämner mot min häst så hade jag inte stått kvar där en enda dag till:mad:

Jag förstår inte hur din mamma kan säga att du överreagera? Vad hade hon sagt om någon hade lånat hennes bil?

Jag har jobbat i stora stall och det där slarvet är inget jag hade accepterat, vi hade ibland praktikanter om slarvade och de åkte ut med huvudet före omgående.

Fattar de inte att det är ett levande kännande djur:confused:

Arg blir jag också på din mamma som nonchalerar alltihop, fråga henne eller visa henne tråden vad hon gör om något riktigt allvarligt händer och du står med en häst som kostar multum att få hel igen om det ens går:crazy:

Risken för fång är ju stor om hon redan är överviktig, det är ju superviktigt att hon har en bra foderstat som följs, det är det ju för alla men särskilt då.

Att någon kan glömma påsar och hinkar/burkar hos hästarna är ju så märkligt att jag knappt kan fatta det, bryr de sig inte alls eller?

Nej, se till att du och hästen kommer därifrån genast för sådär får det absolut inte gå till oavsett hur "fin" anläggningen än är utåt sett. Det viktigaste är att hästen mår bra och det gör den inte när det är sådan nonchalans.

Jag tror nog inte hon är tjuvriden trots allt, jag red dagen före så märken kanske kommer där ifrån? Sadeln såg inte använd ut såvitt jag vet.
En i stallet gick och kolla på sadeln för den var ny så det va ju lite svårt att se.
Hon kanske fått tag på påsarna och drakit in dom i boxen själv? Vad vet jag. Hon brukar tugga på dom ibland. Men då till min fråga: Varför tog dom inte ut den när dom släppte ut hästarna?
Var ju dum nog och inte kolla vilken påse det var.
Inge bett är hittat än men vi har skrivit i båda stallen och hoppas på att det kommer tillbaka.
Remmis: Vad menade du med hästlås?

Hon är inte överviktig, lite rund bara. Hennes mamma togs bort pga fång så jag är lite rädd för det.
Burkarna kan hästarna knappast dra in själva. Trots att dom ligger i samma påse som höt. Springan är på tok för smal. Nu snackar vi hinkar.
Den som fodrade kanske bara vände på påsen och burken råka ramla ut?
Låter det troligt? :confused:

håller med ! låter helt galet !!! skulle ha pratat med ansvarig direkt !!! :devil:

men jag antar att din mamma oxå betalar endel av vet räkningar ? och om din häst blir skadad pga puckona i stallet så borde hon vara intresserad av att flytta hästen? så här får det inte gå till ! jag skulle ta mitt pick och pack och flytta hästen.
hoppas att det löser sig för dig !

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 770
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 682
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama