Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ä
Ridning Skulle höra med er vilket bett som jag ska ha till min travare. Jag har ett vanligt på henne nu, men känner att det kanske inte är det...
2
Svar
25
· Visningar
2 535
Senast: fridadahlgren
·
Ridning Tänkte bara höra efter hur ni tränar era hästar :) Självklart kanske det ändras då och då pga av vädret, men skriv vad ni gör då när...
2
Svar
36
· Visningar
3 272
Senast: Finpixia
·
Hästhantering Tog en liten funderare på det här.. Tror ni att det går att klickerträna en häst till att gå i form? (förutsatt att man kan se när...
Svar
16
· Visningar
1 447
Senast: tribut
·
M
Ridning Vill ha tips hur man får till den rätta lodräta sitsen! Hästen jag rider äger ingen dressyrsadel, men enligt mig så ska det inte vara...
Svar
17
· Visningar
1 433
Senast: Molliijeh
·
Ridning Alltså jag måste bara fråga om ni tycker att jag överreagerar? Jag rider privatlektioner på ridskola 1-2ggr/v. Idag när jag kom dit...
Svar
6
· Visningar
1 415
Senast: Hæst
·
M
Hästhantering Vill ha lite råd & input ang detta. I höstas köpte jag en trav valack på 8 år. Då hade han inte gått med en häst i hagen sen han...
Svar
14
· Visningar
2 282
Senast: More_Champagne
·
S
Hästhantering Jag har gått och köpt mig en unghäst som är extremt kittlig under magen. Jag har försökt borsta henne med den mjukaste borsten jag har...
Svar
10
· Visningar
1 907
Senast: Stenmagi
·
P
Träning Jag tänkte sätta igång min minishettis nu. Han är 4år och "riden" / sutten på ca 20 gånger under förra året, av min son 4år....men...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: vildros
·
S
Ridning Jag har en 7-årig son som rider, han älskar det men han rider helst i skritt om han kan välja för han säger att han slår i pungen när...
Svar
11
· Visningar
3 437
W
Träning nu vill jag inte ha sånna svar som "Sitt stilla, i balans med mjuk kontakt med hästens mun" det vet jag redan. utan nu vill jag mer veta...
Svar
19
· Visningar
2 430
Senast: Emlis
·
Hästhantering min fråga är lätt enkel. hur går man till väga, hur börjar man? inget som jag har sysslat med tidigare alls, har ingen hund heller...
Svar
8
· Visningar
3 179
Senast: ajdeloupe
·
Träning Hur ofta tränar ni för tränare? Varje vecka eller mer sällan/oftare?? Just att träna för en bra tränare kan ju kosta lite pengar...
2
Svar
35
· Visningar
2 586
Senast: Bartley
·
E
Träning Behöver lite råd om hur jag gör med min häst vid tränsning :confused: Vi hade en "dust" när jag haft henne c:a 2-3 månader - hon ryckte...
2
Svar
31
· Visningar
6 343
Senast: Wheelmen
·
Ridning Min dotters ponny har börjat "bete" sig på sista tiden. Dvs dåligt. När de rider i manegen och i synnerhet om de är ensamma där, så har...
2
Svar
24
· Visningar
3 594
T
Hästhantering Hej. Jag har en hingståring. Till sommaren kommer det en till hingst på två år som det e tänkt ska gå på bete i hop. Att ha hingst är...
Svar
12
· Visningar
3 053
Träning Jag behöver lite råd ifrån er men även bara skriva av mig.. Jag har ett sto på foder sedan i september men jag känner att det inte...
Svar
18
· Visningar
1 952
Senast: EmelieK
·
Hästhantering Jag inspireras verkligen av det här videoklippet, tycker det ser så härligt ut, och hästen ser så glad ut. En stor inspirationskälla...
Svar
15
· Visningar
2 335
Senast: REIN
·
L
Hästhantering Hej! Det är så att jag "bara" har tidigare erfarenhet av islandshästar, men har blivit allt mer sugen på att köpa en "stor" häst. Det...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: neferra
·
Hästhantering Det finns ju många metoder för hur man ska lära en häst att backa när du går brevid utan att du behöver slita och dra. Hur har ni lärt...
2
Svar
20
· Visningar
2 151
Senast: Sammet
·
K
Ridning hej. det e jag igen .. jag undrar bara hur jag ska göra .. det e så att min häst är väldigt svår att gallopera ..klippson är en fd...
2
Svar
22
· Visningar
2 456
Senast: klippson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar