Dansa med hästar

Sv: Dansa med hästar

Jag har läst Hempflings böcker som är översatta till svenska och fått en helt ny syn på hästeriet. Går nu inte helt efter hans läror men har blivit mer uppmärksam på vad hästen vill berätta och studerade ett antal hästar och såg ganska snart deras ägare i dem. Verkligen intressant och inspirerande.

Jag har också läst den för ett tag sen men jag har tyvärr inte testat övningarna.

Är det något att prova? Ger dom bra resultat? Hur har era hästar blivit efter övningarna?

Tacksam för svar!

/Frankiiee

*gräver upp tråden lite* :)

Har varit så mycket kring NH nu, så kände att jag vill höra lite mer om Hempfling! För jag lyssnade nämligen på en intervju med honom nyligen, där det gick upp för mig och han sa oxå att han inte kallar det han gör NH! Jag skiljer själv oxå på Hempfling och NH, gillar mer hempflings filosofi, men säger inte att NH är fel! De har mååånga likheter!:)

Det är bara dansa med hästar som är slutsåld...Hästen själ finns fortfarande att köpa.

Fortsätter grävandet;)

Tycker jätte mycket om den boken!
provade på en häst(stanna) och det fungerade på en gång!
Själv köpte jag boken på a*libris i somras, så dom kanske har börjat trycka den igen...annars ser jag den på t*adera ofta.
Det ska bli spännande att läsa den andra boken!

P.S Tycker häst och hund folk ska lära sig att bryta mot lagen lite, så att vi ap-fattiga jhon kan ladda ner och också få se hans filmer:angel:D.S

Ja det har jag också provat på flertal hästar, o i princip alla reagerade(vissa gånger var jag otydlig)!:laugh:

Jag håller på o kollar i hästens själ titt som tätt, o börjar få så att namnet på olika karaktärer svischar förbi i huvudet nr jag ser en häst...Men för det mesta är det att jag seer NÅT men kan inte placera det!:D

för några år sedan var det några som skrev här inne på buke som skulle gå utbildningen hos Hempfling. Om ni läser detta vore det skoj att få höra hur den var och hur ni använder er av den idag.

Annika

Oj, nu vill jag inte välkomna en ny bukare med negg. Men det där inlägget känns som ren reklam, och det är inte tillåtet här...sorry

Vilken fin hemsida!
Precis så vill jag ha det när jag ska ha häst i framtiden.
Har du några kurser i kommunikation med hästar enligt Hempflings lära?
Om hemsidan är din förstås.

Annika

halv kl

altså jag kollar på hempflings hemsida, och där nämns det om en one-year schooling o jag hör om det på andra håll, men får inte grepp om det!:o Hittar ingenstans där det står mer ingående om vad det är, och innehåller..
Någon som vet?:)

Det enda jag vet är att han har sommarläger på två-tre veckor...kostar ca 50000kr:eek: om jag inte minns fel.

Intressant att "god häst hållning" inkluderar strasser-hovvård...allt jag hört/läst om den metoden verkar fruktansvärt:mad:(se andra trådar om Strasser...).

Det är inte min sida! Jag känner inte personen i fråga utan snubblade över denna sida när jag googlade Hempfling i Sverige. Ingen reklam, det var inte min mening. Ber om ursäkt! Vet varken bra eller dåligt om henne men är sugen på att prova en "Hempfling-inspirerad" kurs och eftersom hon är den enda i Sverige som gått den långa utbildningen är det henne jag tänkte prova...

Det enda jag vet är att han har sommarläger på två-tre veckor...kostar ca 50000kr:eek: om jag inte minns fel.

Ja, det är en dröm jag haft länge att få gå hans utbildning. MEN drygt 60 000 kr (exkl resan dit, boendet och maten) för en månads utbildning känns tyvärr alldeles orealistiskt just nu. Ekonomin tillåter inte det, tyvärr. Men drömma kan man ju alltid.

Fast man ska vara försiktig med sånt man "bara" har läst eller hört om. Jag har erfarenhet av verkning med den metoden och har inte haft någon plågad häst utan däremot fått ordning på problem med hovarna så att hon fungerar hur bra som helst nu.

Off topic, jag vet :o

Ja de compact-schooling han har har jag hört talas om, men som sagt dyrt!:o Undra då vad ett år kostar?:eek:

Men, om jag hade pengarna så skulle det nog vara värt det!:love:

Det är inte min sida! Jag känner inte personen i fråga utan snubblade över denna sida när jag googlade Hempfling i Sverige. Ingen reklam, det var inte min mening. Ber om ursäkt! Vet varken bra eller dåligt om henne men är sugen på att prova en "Hempfling-inspirerad" kurs och eftersom hon är den enda i Sverige som gått den långa utbildningen är det henne jag tänkte prova...

Ingen fara på taket!
Jag gjorde ett liknande misstag när jag var ny här:)

Ja, det vore faktiskt jätte intressant att gå en Hempfling kurs utan att bli ruinerad;)

kulltorp Jag vet, men just den metoden är så oerhört diskuterad, och dessutom förbjuden i en del länder eftersom den anses vara djurplågeri. Det kan jag helt enkelt inte kunde blunda för :(
Men det är bra att du påpekar att man skall vara kritisk till det man läser, och framför allt hör!

kl

en undran, ni tror inte att det skulle finnas en chans att förlägga sin APU hos Klaus?:angel: Fast iof har jag hört att han inte har några hästar själv

Det finns flera riktig bra tränare i Sverige som det säkert var bättre att lägga pengarna på.
Jag har jobbat mycket med sådant. Min erfarenhet säger att det är mycket mera värt att få en duktig tränare till stallet, så man är flera som står samman om de "Nya" metoder. Så man sen kan hjälpa varandra med träningen. Man kan få mycket bra undervisning för 50.000kr.
Jag har också läst Hemfling, jag tycker att texten är flummig, men bilderna är :love:.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
97
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 700
Senast: Freazer
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 665
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 871
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar