Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att lösa denna olat hos min 4-åring, när jag har henne själv i stallet på gången blir hon...
2
Svar
25
· Visningar
3 252
Senast: kryckan
·
C
Träning har precis börjat rida en ny häst då jag har sålt min sista egna för ca 1 år sen och tagit ett häst uppehåll sen dess... men iaf så...
Svar
9
· Visningar
1 693
Senast: CC_
·
E
Ridning Nar man fragar svenskar vad som ar "typisk svensk ridning" har jag hittills bara fatt hora det negativa, t.ex. att svenskar ar...
Svar
13
· Visningar
1 703
Senast: susekl
·
A
Ridning Hur förklarar ni för en "ej hästinsatt"-person men med intresse att veta, AR:s grundprinciper? När jag får en sån fråga så blir jag helt...
Svar
9
· Visningar
1 625
Senast: Totola
·
Hästhantering Hejsan! Är inte jätteaktiv här, men tänkte ändå slänga ut en fråga. Hur är det med hästtransportföretag, finns det något ni kan...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: Lydia
·
W
Ridning hejsan hoppsan jag tänkte höra om det finns någon som har några bra förslag för att förbättra hästens kondis? min häst har ganska bra...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: WonkyDonkey01
·
  • Låst
Ridning Jag vet inte om jag lägger den här tråden rätt men annars får ni säga till! Jag undrar om jag är för stor för att rida en d-ponny...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: millen
·
K
Träning hej .. jag får ofta höra på annat håll att det är dummt att ha vintervila . men jag kan inte begripa varför ? . jag sätter ju hällre...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 327
Senast: Pansi
·
O
Ridning 1. Vad är den verkliga anledningen till att du rider efter de akademiska priciperna? 2. Går det att säga vad de tre huvud faktorerna...
Svar
13
· Visningar
1 924
Träning Nu är de dags :) Mitt barnbarn 6 år gammal vill ha en häst säger hon. Eftersom jag inte har någon kunskap om ponnys annat än...
2
Svar
34
· Visningar
2 532
Senast: gubbtjyv
·
S
Hästhantering Hej! Jag har ett sto född maj 2008. Hon står uppstallad i box och leds ut och in i hage dagligen. Oftast går det bra, men ibland...
Svar
11
· Visningar
1 307
Senast: SiZo
·
N
Ridning Jag ser att det är en del som syr egna ridkläder som skriver här, så jag hoppas någon kan hjälpa mig. Jag sitter och klurar lite på...
2
Svar
20
· Visningar
5 623
Senast: Kookaburra
·
D
Träning Hur farligt är det egentligen att rida när hästen har en tappsko? Jag provade för någon dag sen att rida min ponny med en försvunnen sko...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
23 762
Senast: salwi
·
Ridning Vill bli en ryttare som rider mer med säte (och skänkel) än hand. Rider på ridskola 1 gång i veckan så jag har ju tyvärr inte så många...
Svar
7
· Visningar
1 629
Senast: Adorno
·
Hästhantering Någon mer som har läst den boken?:love: Jag håller på med den,allt känns så självklart,och han beskriver så bra! Vi krånglar ju...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 140
Senast: Pernilla_
·
Träning Idag är det -32 grader ute. Hästarna är garanterat utsläppta av stallägaren, dom är alltid ute massa timmar oavsett väder... Dom har...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 455
Senast: Springsteen
·
Ridning Tänkte jag skulle få lite tips av er. Jag har en ung kallblodstravare som jag börjat träna i AR lite smått. Mitt problem är att han är...
2
Svar
28
· Visningar
3 526
Senast: walkyria
·
S
Hästhantering Hej. Köpte för några månadersedan ett varmblodsto. Det är så lustigt för hon är jätte snäll att rida i padock, och när man rider ut är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: sarah86
·
H
Ridning Tips på bra övningar önskas för häst som ogärna belastar höger bog och inner fram i höger varv. Tränar idag förvänd böjning i höger varv...
Svar
9
· Visningar
1 229
Senast: Totola
·
W
Ridning Hej.. Jag har funderat över en sak ganska länge nu. Det är så att min häst inte pendlar med huvudet i skritten, vare sig man ger honom...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: withyou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama