Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL
Jag kan faktiskt tycka att det är vettigt med åldersgräns, barn ska inte tävla mot vuxna.
QUOTE]
det kan jag hålla med om. Därför tycker jag det borde finnas en särkild klass för vuxna på ponnyer.
Det där med kategori E lät ju ganska vettigt.
Visst är det även så att en B- eller C-ponny inte längre får tävlas av överåring bland häst utan enbart d-ponny? Men nu är jag inte alls insatt så har kanske fattat helt fel...
Visst är det även så att en B- eller C-ponny inte längre får tävlas av överåring bland häst utan enbart d-ponny? Men nu är jag inte alls insatt så har kanske fattat helt fel...
*KL*
Barn ska inte behöva tävla mot vuxna, det håller jag med om. Men ponnyerna kan gå som storhäst. Så problemet löst. Och, inte för att vara elak, men om man vill satsa på hoppningen t ex, och klättra i klasserna, och är vuxen (över 18), så får man nog acceptera att då måste man välja - att rida C-ponny/D-ponny, eller att nå någonstans i klasserna.
Man kan ju (tyvärr) inte få allt, och endera får man välja att ha (kvar) sin ponny, och då kan man tävla lätta klasser som storhäst, eller avd B på ponny (men då avstå hopp/FT). Eller så får man skaffa en storhäst och sikta på att klättra i klasserna då. Eller köra kombinationen om man har tid och råd.
Men att som vuxen ha som mål att tävla hoppning och klättra en hyfsad bit upp i klasserna på sin C-/D-ponny som just ponny, det är tycker jag kräva för mycket av 'omvärlden'
Ja det är tyvärr den grymma sanningen. Jag måste helt enkelt skaffa mig en stor häst om jag vill sattsa på mitt tävlande. Men det är ju bra orättvist att jag är så pass liten som jag är, för det ser inte propertionerligt ut när jag rider stor häst vilket jag tycker det ska göra. Men allt är inte rättvist helt enkelt