vad andvänder ni

Sv: vad andvänder ni

Har tredelat tränsbett alltid.
Har ibland funderat på ngt annat bett för att det verkar kul att byta och att vissa bett ser snygga ut :o men det finns ingen orsak än...

Hade förut ett vanligt 2-delat. Men hon va lite stark på det och hängde sig tag. Rider nu på ett 3-delat eggbett det funkar kanon men om det beror på bettet eller våra dressyrträmningar är svårt att säga för hon funkar bra på det 2-delade nu också. Jag personligen föredrar de 3-delade med fasta ringar

har också provat
crecendo- det hatade hon
2 delat travbett- helt ok men det är lite långt och hon är van att gå för vagn med det bettet och kan bli lite på.

Senast ändrad:

Den ridtravaren jag rider ibland har ett pelham^^

Mina medryttarhästar har alla främst sidepull vid ridning. Två av dem även vid körning och tömkörning och ibland tredelat bett. En annan bett vid körning då han blir väldigt stissig ibland och ser spöken och då inte svarar på sidepullet. Fjärde hästen pessoa vid körning, har provat att betsla ner men då hon inte lyssnar då hon blir för pigg och drar så fick vi byta tillbaks så länge.

Första travaren jag red gick på tredelat tränsbett hela tiden.

Andra red jag på tredelat, tvådelat och rakt tränsbett. I skogen pelham med dubbla tyglar. Någon enstaka gång hackamore.

Min ridtravare har antingen delat gummibett eller hackamore, hackamore passar bäst då han håller på väldigt med tungan.

Rider på vanligt tvådelat, i dressyr, hoppning, uteritt. :)

Varierar på olika bett oftast.
När vi hoppar kör vi på gummipelham eller Mylers pelham (2 tyglar, även delta ibland)
3-delat muff bridong bett skritturer eller dressyrpass.
kimblewick uteritter eller dressyr.

jag använder passoa vid uteritt i dressyren har jag tredelat och ibland hakamore

Rider för närvarande med novabett. Varierar med ett vanligt 3-delat, ponnyhack och ett rakt gummibett.

Kl
Hoppar på PeeWeebett, dressyr tredelat med fasta ringar, ut och bus = hackamore

Ibland rider jag bettlöst i dressyren om jag inte ska rida för tränre för då är det tredelade som gäller.

förut använda jag rakt bett då han fick blåmärken av andra bett men nu rider jag enbart med hakamor som han funkar super bra med.

Jag rider på 2delat,3delat & stångbett med "lösa ringar" :p

I början red jag min häst på pelham just för han attid stack. (inget fel på honom) Men efter ett tag bytte jag till Tredelat, och då gick de jättebra.
Nu rider jag han på olika.
Hackamore och pelham i hoppning. Beror på vad jag ska göra.
Tredelat dressyr och skog.
Ett westernbett iblan. Men endast för han trivs med det!

Jag använder ett rakt bett med fasta ringar åt min ridtravartjej.
Har även tänkt köpa ett novabett att variera med.. :)

När jag använder bett så använder jag ett tvådelat, men har börjat rida med ett bettlöst träns nu och det funkar hur bra som helst, det är ju faktiskt inte munnen det sitter i :)

Jag varierar mellan tvådelat fullcheek, kimblewick (rakt med tungfrihet), hackamore och en enkel stång (rak med tungfrihet). Brukar rida på kandar ibland men just nu har jag inget komplett. Kör med vanligt tvådelat travbett.

Rider dressyr på fullcheeket, ut på kimblewick eller hacket. Hoppar oftast på fullcheeket, men ibland på kimblewicket.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Träning Jag och sambon ska till Portugal, Estoril i höst! Tänkte höra om någon har tips på om man kan ta en dagsutflykt någonstans och rida...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: Lightzone
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
710
Senast: Fiorano
·
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama