träna för tränare

Sv: träna för tränare

Oftast varannan vecka. Tränaren kommer hem till mig och det är dressyrträning det handlar om. Jag rider i paddock och om det är problemväder som ger dåligt underlag kan det bli glesare periodvis, men vanligtvis varannan vecka. Jag betalar 200 kr/gång. ungefär 1 gång per termin åker vi på endagskurs.

Jag hopptränar en gång i veckan. Varannan vecka för A-tränare och då kostar det 430 kronor för 1h15min. Varannan vecka för en duktig och meriterad ryttare som inte är tränare och då kostar det 280 kronor för ca 1h. Totalt 1420 / månad.

Tränar för dressyrtränare ibland också men inte regelbundet.

Hej!
Just nu tränar jag för tränare ca 1 gång i veckan. Tycker det räcker då jag finner det väldigt viktigt att även " lösa problem " som uppkommer själv. :)

Mvh Miranda

Jag rider för tränare 3 gånger i veckan, 1 hopp och 2 dressyrlektioner. Jag tycker att det beror på vart man vill komma med ridningen och vilka mål man har. För mina lektioner kostar det 360 kr/ vecka. Men mitt tips är att tänka igenom vad du vill lära dig och vart du vill komma inom ridningen, och sedan hitta en tränare som passar! :)

Tränar 1ggr veckan, 250.-/45 min samt så fort snön försvinner 1h till i veckan ca 400:-/h. Sedan blir det nog lite mer här och där, någon clinic och något läger. Det är western.

försöker rida en gång i veckan, ibland kommer en tävling emellan ibland är det dålig uppslutning till träningarna så det inte blir av. Min tränare bor ganska långt härifrån så för att hon ska komma ut så kräver hon att minst 4 ska träna för hennesamma kväll, så att det blir värt pengarna att åka.
lite då och då har vi också träningshelger vilket är jätte kul.

Jag tränar 5-6 gånger i månaden med min nya häst.
Eftersom jag rider så ofta för henne så kostar det bara 170 per gång :)
Det är 2 st 3 lektioner och 4 st 60 min. Endast dressyr. Tror de tar 250 kr i vanliga fall.

hejsan :) jag rider varannan vecka för tränare men då rider jag tsm med min kompis och dessutom är det hennes förra ridlärare vi rider för. Dressyr är det vi tränar för henne och det blir 100 kr per gång (per skalle) eller om vi rider i ridhuset så blir det lite bensinpengar (vi kör transport dit, är inte gångavstånd) och en 20:a för att vi lånar ridhuset (också per skalle, dock inte för tränaren :P) :) Vi har en himla tur faktiskt för oftast rider vi ute och då är en 100 lapp varannan vecka inte mkt :p

Rider för tränare "under terminerna" en gång i veckan. Varannan vecka dressyr och varannan vecka hoppning. Vi betalar 200:- och då är vi 4 st i gruppen.

Rider en gång i veckan för en tränare, både dressyr och hopp för samma. Betaler 100/gång, längden på träningen beror på hästen. En duktig polle kort tid, en pollen som inte vill jobba längre tid.

Hade planerat att rida mellan 1 och 2 gånger i månaden, till en början. Men det var i höstas innan jag blev sjuk i evigheter och har inte orkat ta upp det förrän nu. Mitt mål är fortfarande 1-2 gånger i månaden och nu MÅSTE jag hålla det också! :D

Just nu blir det bara varannan vecka. Då rider jag två lektioner.
Och så har vi träning för en annan tränare lite utöver det då han och vi har tid.

Då det är varmare försöker jag utöver detta åka till mina tränare på deras gård och bo där ett par dagar och rida. Men de har inget ridhus. Så nu är det för mycket snö.

Sommartid jobbar ordinarie tränare bara hemmifrån. Då får vi åka dit.

Jag red mer då hästen var yngre och vi hade förmånen att vara många elever i samma stall. Då red vi upp till 5 dagar/v.
Nu ska jag skaffa en till. Så då kommer jag förhoppningsvis träna mer igen.

Betalar 350 kr/lektion hemma och 300 kr/lektion hos tränaren.

Värst vad billigt jag har det i jämförelse med er andra:eek:
Innan snön kom red jag 1 gång/vecka för tränare mest dressyr, enstaka tillfällen (vid bra underlag) hoppning.
Hon kommer ut till vår paddock och tar 120kr/30 min, och kräver då att minst 2 st rider. Rider man själv tar hon 150kr/30min. Tyvärr ett lååångt uppehåll nu pga vintervädret men ska troligtvis börja snart igen.

I vår har jag funderat på att förhoppningsvis börja rida för en B-tränare i hoppning på klubben, sist jag red en singellektion för henne tog hon 150kr/timme, men då måste man räkna med ridhushyran också, som jag tror ligger på 80kr/gången eller så köper man ett klippkort för 550kr för 5 ggr som gäller ett år framåt. Sen kostar ju bensin lite också, har ca 1,5 mil dit enkel resa.

vanimelde
PW?
Tränar både ekipage och skalle! Är dessutom "diciplinsneutral" så att man kan kombinera med i princip vad som helst! För långt att åka till Värmland - men han har varit här ett par ggr/år.
:)

japp det är PW. Det är femte året för mig nu. :)

Jag tränar en gång i veckan för hopptränare men nån vecka då och då byter jag hoppningen mot en dressyrträning. Varje träning kostar 250 :- så det blir en del i längden men det är det värt tycker jag för man lär sej då mycket.

Jag tränar inte så mycket på sommaren och vintern dock utan detta är när det är tävlingssäsong. Annars kanske var annan vartredje vecka och nått träningsläger på sommaren. :)

Nu tränar jag inte då hästarna står hemma i skåne. Men då jag bodde hemma tränade jag hoppning en gång i veckan för en c-tränare. Det kostade 200kr/timme i grupp om 4-6 ekipage. (enstaka privatlektion 300/h) Tränade även dressyr så ofta det hanns med, dessa träningar ingick dock i medlemskapet på ridanläggningen. Tre kvarts träning, lyckades ofta komma i den sista gruppen vilket resulterade i att jag ofta var ensam eller med 1-2 andra ekipage.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Lady_S
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Miiikaela_
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 414
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar