unghästproblem

Sv: unghästproblem

Riktat till alla som har lite busiga/bråkiga hästar

Sv: unghästproblem

Du får verkligen svar av alla möjliga slag, och det finns säkert många möjliga orsaker och lösningar som man kan prova men jag hade nog ändå börjat med en klinikutredning. Du verkar ha mycket erfarenhet och jag tror inte det är en uppfostringsfråga för dig, det borde du själv kunnat se. Jag har som någon mer också varit med om liknande reaktioner hos ett treårigt fullblod. Jag blev så skadad (avslängd) att hästen fick lämnas till annan tränare då jag inte kunde fortsätta. Ett halvår senare konstaterades att hon hade pålagringar i framknäna. Hon visade aldrig hälta och var mjuk och fin. Hon var mycket sparsamt tagen o tränad så det måste vara någon annan orsak än överansträngning av träning, men det är en annan fråga. Men just för att inte jobba på fel sätt men en häst som har ont. Jag menar om vi hårdrar det och du "köper" att du kräver för lite, börjar kräva mer och hästen sedan visar sig ha obotliga skador....det är ju hemskt, medan att konstatera att hästen är frisk öppnar upp för alla möjliga andra sorters teorier och försök!
Lycka Till!

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar