Brodd i hagen eller ej???

Re: Hjälv mig med tips! hur får man i broddarna lättare?

Eller pula ner lite matolja och en bomulls tuss i hålen...bara att ta bort innan brodden sätts i.Lycka till.

vi har brodd på dom i hagen runt om.
var rätt nervös för det idag vid ihopsläppet med nya pållen men det gick bara bra.

Har broddar endast fram på hästarna i hagen. Skaderisken är större med broddar bak anser jag än risken för att hästarna ska halka och skada sig. En hästägare glömde brodda ur en dag förra vintern. Det andra halvblodet fick en spark på hasleden och är inte bra än. Hästen i fråga är inte lätt i bakänden i vanliga fall.

jag tog hästkortet för ca 1 månad sen, där stod de att vi användning av brodd ska man ta av de vid transportering, hagvistelse med andra hästar, å andra sidan, vem orkar ta av å på broddar så ofta? hoppas de löste sej för dej i varje fall

Vi har brodd fram i hagen och det funkar bra, eftersom våra hästar är snälla mot varandra. Det brukar vara ett par race på morgonen när man släpper ut dem. Men sen är det lugnt ochdå känns det ganska tryggt att de har brodd fram, så man kan ta dem till och från hagen över vägen utan att de halkar omkull. Dessutom är det lättare för oss att bara behöva brodda i bak, när det är riddags på em. Det tar ju ändå sin rundliga tid att brodda i.

Sv: Brodd i hagen eller ej???

Hej. Min häst har alltid haft 4 broddar/ sko i hagen. Han kan vara rätt vild i hagen o älskar o springa nu när snön är borta. Men han har ändå lyckats fläka sig och drog samtidigt av en sko på det diagonala frambenet. Så nu väntar en lååååång rehabiliteringstid. Fläkskadan går ända från jumsken o ner till kotan:(. Så får väl tiden visa om han blir bra igen. Men mitt råd i frågan om brodd eller inte är att följa din egen magkänsla.

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 155
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 683
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 641
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama