Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har broddar endast fram på hästarna i hagen. Skaderisken är större med broddar bak anser jag än risken för att hästarna ska halka och skada sig. En hästägare glömde brodda ur en dag förra vintern. Det andra halvblodet fick en spark på hasleden och är inte bra än. Hästen i fråga är inte lätt i bakänden i vanliga fall.
jag tog hästkortet för ca 1 månad sen, där stod de att vi användning av brodd ska man ta av de vid transportering, hagvistelse med andra hästar, å andra sidan, vem orkar ta av å på broddar så ofta? hoppas de löste sej för dej i varje fall
Vi har brodd fram i hagen och det funkar bra, eftersom våra hästar är snälla mot varandra. Det brukar vara ett par race på morgonen när man släpper ut dem. Men sen är det lugnt ochdå känns det ganska tryggt att de har brodd fram, så man kan ta dem till och från hagen över vägen utan att de halkar omkull. Dessutom är det lättare för oss att bara behöva brodda i bak, när det är riddags på em. Det tar ju ändå sin rundliga tid att brodda i.
Hej. Min häst har alltid haft 4 broddar/ sko i hagen. Han kan vara rätt vild i hagen o älskar o springa nu när snön är borta. Men han har ändå lyckats fläka sig och drog samtidigt av en sko på det diagonala frambenet. Så nu väntar en lååååång rehabiliteringstid. Fläkskadan går ända från jumsken o ner till kotan. Så får väl tiden visa om han blir bra igen. Men mitt råd i frågan om brodd eller inte är att följa din egen magkänsla.
Hundavel & Ras För vissa raser, kanske. Men som jag skrev tidigare, jag har åtminstone hos boxer sett ganska stor variation inom en och samma valpkull...
Ekonomi & Juridik Ja men verkligen.
En av mina förra åkte jag av pga något som jag inte såg, krossade två ryggkotor. Världens snällaste häst, men om han...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.