behöver svar på frågor=)

Sv: behöver svar på frågor=)

Ju mer tid man spenderar med hästen desto bättre relation får man. Men att rykta en timme om dagen ger inte att hästen litar på dig fullständigt i alla situationer.

Ang. ledning jag är helt övertygad om att proffsen använder grimskaft, hur kul är det att tappa sin tävlingshäst som är värd flera miljoner?

Jag gör vad jag känner för ibland går hon lös, ibland bara i grimma, ibland med ledrep och ibland med grimskaft.

Sv: behöver svar på frågor=)

Hej!
Jag anser att ryktningen ger en viss kontakt, men långt ifrån litar på dig helt. För att hästen ska lita helt och hållet på dig måste ni göra saker som hästen tkr är läskigt, tex gå genom en vattenpöl, gå fram till en snöstolpe eller ta på hästen med en prasslande plastpåse. Ut och promenera i skogen och låt hästen gå fram till allt som är " läskigt ". :) Det funkade för mig.

Hoppas det hjälper!
Lycka till!

Mvh Wilma

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 683
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
2 082
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar