ko träning

Sv: ko träning

förra sommaren så gick hon mitt emot en ko hage och kunde först observera dem på ca 100m håll, det gick bra till en början men hon vandrade oavbrutet i nån vecka och det var nästan omöjligt att ta henne till/från hagen. sen så råkade 4 ungkor rymma till en hage precis mitt emot (5m bort) och då fick hon panik och skräcken förvärrades 1000 gånger, svettades i en timme efter att pappa lyckats jaga bort korna och jag på ngt sätt lyckades fånga in pollan efter att hon rivit halva hagen. men vi får se hur hon går i år.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 682
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 036
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama