Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Jag går på ridskola och jag fick rida en häst, som har en dressyrsadel. Jag har alltid fått rida Allroundsadel, väldigt länge och är van...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: M_y_r_a_n
·
E
Hästhantering hej!:) ja har en liten (ponny) bestämd dam på ca 17 år som ja skulle vilja ha lite tips om hur ja ska göra. 1. när ja inte får tag på...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Twirro
·
  • Låst
Träning Idag var jag ute hos Ariel och jobbade ganska hårt på hennes tålamod. :p Först rengjorde jag alla benen genom att stoppa dem i...
54 55 56
Svar
1 100
· Visningar
79 498
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Jag håller på att rida in en före detta travare. Hon fyller sju år i april, så är inte så värst gammal. Hon förstår skänkel väldigt bra...
Svar
11
· Visningar
1 660
Senast: Tregly
·
A
Hästhantering eftersom dem flesta hästarna är rädda för ljudet när hovarna tar i rampen så - varför inte lägga nånting mjukt på rampen? en...
Svar
7
· Visningar
1 057
Senast: karindk60
·
Hästhantering Var med om en liten olycka igår, hästen hade rivit ner främre halvan av mellanväggen och bommarna och ställt sig bak o fram. Han fick...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: Anettejt
·
M
Träning Jag har en shettishingst på ett år nu i april. Nu undrar jag NÄR man kan börja köra in han/rida in han?? Vissa påstår att shettisar ska...
Svar
7
· Visningar
1 213
Senast: min_pontus
·
Träning Jag vet inte om jag lagt det här rätt, eftersom jag mest vill ha allmänna tips, men jag chansar... Har just köpt en liten häst som ska...
Svar
17
· Visningar
7 879
Senast: elfmaria
·
K
Hästhantering Någon som har en häst med epelepsi? Vet hur en häst med epelpsi beter sig? Går det att testa? :confused::confused: Mycket tacksam för svar!
Svar
10
· Visningar
1 523
Senast: a_c72
·
Ridning Nu måste jag få slänga ur mig ett par frågor, dels av ren nyfikenhet, och dels för att få inspiration till ett projekt. Dessutom tror...
Svar
10
· Visningar
1 627
Senast: Petruska
·
F
Träning har någon något bra tips på vad man kan göra om hästen "går och hänger" i tyglarna???
Svar
7
· Visningar
1 277
Senast: remmis
·
G
Ridning Hej, är ny här och är inte säker om jag skickat detta till rätt ställe, men undrar om det är nån som kan komma med råd här. Har då...
Svar
15
· Visningar
2 133
T
Träning är det bra att göra?? behövs det? själv försöker jag komma ihåg att skriva dagbok, och har ett träningsschema (som jag inte följer :D)...
2
Svar
24
· Visningar
3 999
Senast: Popcorn
·
Hästhantering Min häst är lite bufflig att tränsa.. Han är hur snäll som helst annars att hantera, han står lös på stallgången, går efter mig hela...
2
Svar
22
· Visningar
2 880
Senast: super_fantan
·
Ridning När ni kollar på hästar hur stor roll spelar tidigare resultat in?
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Jerseyite
·
Hästhantering min häst är dö rädd för kor, och jag har kollat runt hela vintern efter tips på hur jag kan få henne orädd^^ jag hittade många med samma...
2
Svar
20
· Visningar
2 944
Senast: Buck
·
B
Träning jag red en väninnas sto härom dagen, Andlusier/Arab. Hon är barockriden, något som jag inte kan alls. Genom ett inslag här kom jag in...
Svar
11
· Visningar
1 476
Senast: fialoppan
·
Träning Det är så att jag tränar en unghäst på 4 år.. han är riden ca 5 månader.. och jag har ridit honom i ungefär 2-3 månader tror jag...
Svar
3
· Visningar
944
Träning Har ni brodd i hagarna på era häster eller ej?Det är vild diskution om detta i vårt stall just nu.Vi har väldigt bergiga hagar och vissa...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 268
Senast: cheval_75
·
Hästhantering Hur trafiktränar man en unghäst ensam ??........ja det är min fråga. Har två hästar på gården, det äldre stoet kan inte ridas...
Svar
17
· Visningar
1 923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka