Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu är jag så pass gravid så jag inte kan rida alls. Min ena häst är inkörd och den andra bara inriden och jag kan inte knappt gå ut och...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: rebeckasff
·
N
Hästhantering Finns säkert redan en tråd med det här någonstans, men jag hittade ingen som lägger fokus på just skrapande utan snarare på allmänna...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: 123456
·
Hästhantering I samma hage alltså. Nån som har nån erfarenhet? Funkat bra eller bajs? Är själv skeptisk men nyfiken på om det kan gå. Förr i tiden...
2
Svar
34
· Visningar
10 932
Senast: Raderad medlem 94602
·
J
Ridning Är fortfarande i funderings stadiet på köpa en häst, vad tycker ni man ska tänka på /ta i beaktande innan beslutet tas?
Svar
11
· Visningar
3 053
Senast: cristobal
·
S
Hästhantering Jag har just skaffat mig en medryttarhäst. En isis som är världens snällaste, förutom att han testar mig varje gång jag kommer till...
Svar
18
· Visningar
1 738
Senast: Honeypixie
·
J
Ridning Ja som rubriken lyder frågan, vad tycker ni? Nu en följd fråga, när man märker att hästarna börjar "musklas av", att de inte...
2
Svar
26
· Visningar
3 060
Senast: jeskre
·
G
Träning Ja så har tiden kommit, vi ska nu skilja den snart 10 månaders hingstfölet från mamma häst :cry: Jag vet att han har gått länge men ändå...
Svar
13
· Visningar
2 113
Senast: Nafayette
·
Ridning Är det fullkomligt omöjligt att få en häst att piaffera om den inte har "talang" för det redan från början? Jag har en stor dröm om...
2
Svar
20
· Visningar
3 206
Senast: Totola
·
Träning Har hittat en super fin 4 åring som startat ett par gånger. Egentligen är jag inte förtjust i travhästar och har bara hållit på med...
Svar
7
· Visningar
2 863
Senast: fruxolisa
·
Ridning ...ja, blev riktigt less idag, behöver pepp, tips och idéer. Min häst har jag redan skrivit så mycket om, många vet säkert mycket om...
2
Svar
20
· Visningar
2 130
Senast: lady_vip
·
Ridning Rider och tävlar en häst som sticker ut tungan till höger när man rider. Har provat det mesta men den lirkar sig ut i alla fall. Igår...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 105
Senast: saandraaa
·
Hästhantering Är det någon därute som sysslar med det? En kompis till mig sprang på en bok om det och jag blev rysligt intresserad. Har ungefär...
2
Svar
27
· Visningar
4 023
Senast: Lydia
·
Ridning Har ni några tips på hur man på ett skonsamt sätt kan träna upp magmusklerna på en häst med svag rygg? Gärna idéer från marken och...
Svar
18
· Visningar
4 210
Senast: Nominous
·
J
Ridning varför? För att han kan. Ledarskap? En ridskole häst, gammal så man kan inte skylla på unghäst fasoner heller. De flesta hästar...
Svar
7
· Visningar
1 132
Senast: _Amazing_
·
Ridning Det finns trådar för hästar födda olika år, så jag är sugen på en tråd med delade erfarenheter med er andra som nyss köpt häst. Vi var...
Svar
7
· Visningar
1 229
Senast: Lindsen
·
Hästhantering Ja som rubriken låter så har jag problem med min lilla dam. Så gör hon när hon inte får som hon vill... Då tar hon till knepet att...
Svar
15
· Visningar
3 883
Senast: skwaller
·
L
Ridning Hejsan Jag ska lämna mina älskade mörka småländska skogar för jag hittade kärleken på Skånes kust, närmre bestämt Helsingborg. Men...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: Stallkatten
·
D
Träning Hej! Jag har varit utan häst ett tag nu, och jag känner att det börjar klia i hästägarvenerna. Jag har tänkt mig en pigg sporthäst...
Svar
13
· Visningar
4 556
Senast: mackan
·
N
Ridning Jag behöver hjälp med förslag på ridövningar till min häst. Hon har blivit mycket stel i halsmuskel / bog på vänster sida, och vill inte...
Svar
2
· Visningar
1 320
Senast: Popcorn
·
Ridning Jag skulle gärna vilja ha tips på hur man bygger upp dessa muskler. Jag har ju själv kunna konstaterat att nya pållen inte är direkt fit...
Svar
1
· Visningar
1 017
Senast: cahs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter