Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vet inte om den får ligga i detta forum men jag chansar. :) Tänkte att vi som håller på med denna gren kunde haft en egen tråd att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 112
Senast: Djurjouren
·
Ridning Flytta gärna tråden om den hamnade under fel forum! :) En tanke slog mig när jag såg en annan tråd här på buke angående tävlingar -...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Gisburne
·
S
Ridning I ett par månader har jag ridit en för mig ny häst 3 dagar/vecka. Han är helt underbar, jättesnäll, pigg och glad. Jag har länge letat...
Svar
6
· Visningar
1 650
Senast: Snowball
·
Ridning Hej! Jag hamnar ofta i framvikt efter hinder, alltså jag faller för mycket framåt i landningen, ibland så mycket att jag inte hinner...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: Marvin
·
C
Träning Har precis börjat rida på bana igen efter min hästs skada och det går kanon bra :D Förutom en liten grej. Hon skjuter ut vänster bogen...
Svar
14
· Visningar
5 863
Senast: LuckyLuke
·
L
Hästhantering Jag köpte en arab valack för ca 10 mån sedan. Jag tycker aldrig att vi har fått den rätta kontakten med varandra. Enligt förra ägaren så...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
11 685
Senast: lotta2
·
Hästhantering Hej Jag har ett 9 årigt sto, halvblodskorsning, som plötsligt inte kan stå still i transporten när vi kör. Lite bakgrund. Vi...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: Novali01
·
Ridning Hej. Jag har ett 14-årigt sto som sliter oerhört mycket på sina bakhovar. Nu under vintern har hon kunnat ha sina skor i nästan 9 veckor...
Svar
16
· Visningar
1 852
Ridning Hejsan! Jag har ett litet problem med min medryttarhäst (d-ponny med typisk ponny envishet) som jag gärna skulle vilja ha förslag på...
2
Svar
31
· Visningar
4 247
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
Ridning Så, då har jag äntligen gjort det.... har lixom laddat hela helgen och nu är det över....och det var HUR KUL som helst:love: men gissa...
2
Svar
25
· Visningar
3 039
Senast: Arabizar
·
Hästhantering Denna kanske ska ligga under hästvård? Jag är osäker... Men i alla fall Jag vet ett ställe där det finns en häst som inte får gå ut i...
Svar
16
· Visningar
2 050
Senast: Pigan
·
Ridning Vilka här ska delta i ridtravartävlingarna i Strängnäs? Jag ska amnäla mig såfort jag lyckats hitta lite mer info. Har varit inne på...
2
Svar
21
· Visningar
2 269
Hästhantering Blir så ledsen. av en slump hitta jag en hemsida för en som köpte min gamla häst P. att hon skulle säljas igen. När P kom så var hon...
Svar
9
· Visningar
1 667
Senast: sanio
·
Ridning I söndags var jag och tittade på kallbldsdressyr!:laugh: Jätteroligt, det blev en jämn tävling där alla tävlade med samma sorts hästar...
Svar
10
· Visningar
1 435
Senast: fjordtokan
·
Ridning är nyfiken på om ni tävlar era ridtravare? vilken gren? vilken nivå? hur ofta? kan va kul att se hur dte går på tävlingsbanorna...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 246
Senast: AusboCaligula99
·
D
Träning Hej! Nu bad min mamma mig att skriva här och det gäller ridningen på våran ridskola. Först red min mamma och hennes 3 arbetskompisar...
2
Svar
32
· Visningar
3 586
Senast: Nasseman
·
Träning Har ett hbl som är 6 år, dock är han väldigt sen eftersom vi har haft stora problem pga hans sadeltvång och hans instabilitet både...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: cahs
·
Ridning Skulle behöva lite tips på vad man ska tänka på när man åker och tävlar. Till exempel, om man är hela dagen borta, och tävlar i flera...
2
Svar
20
· Visningar
3 109
S
Hästhantering hej ja har en häst som stegrar sig, hur ska jag få henne att sluta med det?
Svar
12
· Visningar
2 088
Senast: LadySassa
·
  • Låst
Träning Kollade på den nålade tråden men fanns inget för mig där så startar en ny tänkte jag. Här kan man samla tips för att bygga upp muskler...
Svar
4
· Visningar
1 507
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka