Sv: Ångrar köp
Hej igen... Trodde tråden hade slutat, men såg nu att den var kvar och läst i kapp.
Lotta gör helt rätt i att sälja och bara för att man säljer en häst betyder inte det att man säljer fler. Klarar du ett russ så ser jag inte att du skulle ha problem med andra hästar. Många russ är väldigt envetna.
Jag va själv osäker pga av att jag har små barn mm och köpte en bok från den här personen (finns under nyheter) eller i bokhandeln. Den är jätte bra och jag känner mej inte alls osäker längre..
http://www.humanhorsecenter.se/index.asp
Man känner sej inte säker på alla hästar. Bättre du säljer och letar en ny, ut och provrid och provrid gärna några gånger. Själv, med andra och ta med en kompis med häst vana som kan hjälpa dej.
Om du är som jag kankse du fastnar väldigt lätt och man tror så bra om allt.
Känn efter, rid utan ägaren. (mina hästar är helt lunga med mej i närheten men kan bli lite djävliga som de var förr om jag inte är med de)
Hur kan ni dömma henne att hon inte ska skaffa en ny häst mm? Känner ni henne i fråga?
Lyssna inte på de utan köp en till häst om du vill och bli inte avkräckt. Hitta din läromästare inom de område du vill hålla på med och läs boken...
MAn ska inte alltid ändra på hästen utan man kan börja med sej själv först. När man fått rätt känsla så kan amn sen jobba med hästen...
Kallbloden är lugna och stabila som ditt russ och med en gnutta envishet. Men att de skulle vara mindra känsnliga det tror jag inte på. Mitt haflinger sto är en enmanshäst och väldigt kännslig.
Men de är envisa och man måste kunna ta de med en gång.
Du har ju sån lux om du inte vill tävla köp en mysig d-ponny läromästare i dressyr. Hade jag gjort med en gång.. Är avundsjuk...
Varför ska du ha något större? Kankse kan höjden skrämma dej lite också när du är van att rida ett russ.
Jag hade köpt en välutbildad D-ponny.. Finns massa av de ju.. Billiga som dyrare.. Sen när du lärt dej och fått säkerheten och du känner att du verkligen vill ha en stor häst, köpt det då..
Vill du bara rida i skogen eller vill du rida för tränare? Vill du mest rida i skogen behöver du ingen läromästare, bara en snäll häst. Jag är självlärd och ridit i skogen sen jag var 9 år. Inte behöver man gå på ridskola. MAn behöver inte rida dressyr om man inte vill jobba med det.. hitta en mysig D-ponny. Snäll go vallack! Finns massor av de..
Lycka till!!!!