ridschema? riddagbok?

Jag har inget schema men försöker planera in vilodagar på dagar emellan mina jobbnätter. Dagbok skriver jag, dock ej så utförligt men jag skriver vad vi gjort, vilka övningar, om något funkat bra/inte funkat så bra, ev skador, foderbyten osv. Jag tykcer det är bra. Har skrivit i ett år nu ungefär och innan det hade jag ett uppehåll på två år efter att ha skrivit dagbok ihop med min medryttare jag hade.

M.

Sv: ridschema? riddagbok?

hej jag tycker de är bra, då vet man ju vad man gjort och hur man ska lägga upp sin ridning, väldigt bra när man är medryttare el har medryttare, så slipper man ringa el skriva sms om vad man gjorde och så,:D själv har jag en medryttare till min nordis och vi har ett blockt där vi skriver hur de gått och vad vi gjorde, de är helt klart en skit bra grej att göra!!!!:banana:

Jätte bra att skriva dagbok! speciellt om man rider flera hästar om dagen eller lätt glömmer bort vad man tränat på och gjort.
Jag själv har tränings schema, vad vi ska uppnå efter varje månad.. men följer det inte speciellt bra. Jag brukar hitta på något annat när jag väl sitter på hästen..

Men det är alltid bra att ha någon slags planering, mål och även analysera hur det går..

Jag skriver i en träningsbok (dagbok) varje dag. Kul och kunna gå tillbaka och se vad man gjorde förra året och varför man gjorde så, red så, tänade så.

Även när equterapeften har varit här, hovslagaren (inte alltid jag är lika flitig att skriva ner det i karlenden...) och diverse småsaker som varför jag köpte det och det och när jag klippte första gången på hösten alt. sista på vintern/vårkanten.

Jättebra att kunna se och även kul att ha i framtiden :)

Ang. ridschema brukar jag mer lägga upp för vad som passar hästen och mig bäst för dagen och hur vädret är osv. För några år sedan körde jag på ett schema men det höll inte alltid. Brukar istället lägga in klättring en dag, hoppning/löshippning/bomarbete en dag, dressyr ca 2 gr/vecka och lite så :)

När jag hade min första häst skrev jag riddagbok. Vart vi hade ridit, hur länge och om det hade hänt något särskilt.
Och så skrev jag även hur länge vi hade ridit.

Skrev oxå in när veterinären/hovslagaren hade varit här och annat som hade med hästarna att göra.:idea:

Sedan vid årslutet räknade vi ihop ridtimmarna bara för skojs skull. Det blev en ofantlig tid man tillbringat på hästryggen! Rolig tid.:bump:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 835
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama