Bufflig vid tränsning

Sv: Bufflig vid tränsning

Så gör min häst också... Ska prova utan nosgrimma, men vet inte om det är det. Hon gillar ju inte bettet heller, verkar det som... Och jag har provat att rida med bettlöst, men det gillade hon inte alls! Då skakade hon ännu mer på huvudet än vad hon brukar. Därför har jag funderat på om det kan vara trycket vid nacken, bakom öronen som hon inte gillar? För det bettlösa jag provade gav nog ganska mycket tryck där...
Men vet inte, det är väll bara att fortsätta prova ;S

Hmm....

Om du har möjlighet så skulle jag rekomendera dig att pröva rida i repgrimma som sitter lite bekvämare på hästens huvud :);)

Hmm....

Om du har möjlighet så skulle jag rekomendera dig att pröva rida i repgrimma som sitter lite bekvämare på hästens huvud :);)

Jo, visst kan jag prova det ;) Fat då är det ju det som ts sa också, det kan man ju inte tävla i :P

Men nu har jag i alla fall köpt ett nytt träns, tagit bort nosgrimman, och satt på ett gummibett :) Och även om hon fortfarande skakar på huvudet ibland och så, så tycker jag nog att det har blivit lite bättre. Hon öppnar i alla fall munnen när jag ska tränsa ^^

Jag har en femåring som bettet sig på samma sätt.
Inte haft ont eller varit rädd, bara varit allmänt joxig om du förstår vad jag menar.
Vi har bara vara väldigt konsekventa mot henne i all hantering.
Det går ju inte att kräva att hon ska vara snäll och stå still vid vissa moment men inte vid andra.
Tydliga gränser är jätteviktigt:D

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 694
Senast: Freazer
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: cirkus
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 732
Senast: co-SMAD4
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
710
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama