Hästagility

Sv: Hästagility

Ja, dom finska filmerna är verkligen helt underbara!
Synd att man inte förstår språket...

Jo precis jag har kollat på de flera gånger och tycker de är jätte roliga..
Bara som du säger synd med språket..

HAde varit kul om det hade funnits en agility bana i närheten..

Själv har jag tänkt plocka ihop en egen i sommar, lägger upp den i vinterhagen, då främst hinder och broar, och hästtransporten förstås :)

-I väntan på bättre (=märk snöfriare) väder :D

Jag anordnar PLAYDAYS som är lite agilityträning. Kanske inte lika svåra övningar som på filmen men bra för oss vanliga dödliga ;)

kl
förra sommaren så tränade jag lite agillity med min gamla ponny^^, gick över last pallar och hoppade hinder. har ingen klicker men han gör verkligen allt för en bit äpple, håller man en bit framför mulen på honom så går han genom eld och vatten för att få tag på den. det passar bra då han snabbt lärde sig att han fick godis efter varje hinder^^. lille gubben är nu 28år och lika pigg på hindret ( läs godiset) som alltid. har inte tränat honom såhär innan men han lärde sig både trick som buga, stegra och yoga samt agillity på bara någon vecka i somras.

ja det är jätte roligt^^speciellt för att han i nästan 10 år led av kronisk hosta och alltid haft problem med vikten, men förra våren så var hostan helt borta då vi renoverade stallet och pga den milda vintern och tillgång till gräs+ hö + foder, så var han i extra bra hull och kunde ridas av min granne. så då fick han bra kondition också och blev som ung på nytt^^ det var länge sedan jag såg gamlingen så fin^^. men sen i vintras så fick han tand problem och rasade i vikt och sen på det så fick han förstoppning. så det blir kanske inte någon agillity i år, men vi får se hur han mår till sommaren, om han får tillbaka hullet så kan jag åtminstone trick träna honom och ha hopp fri agillity så att han får lite hjärngympa och kondition.

Vad roligt att han blev så "ung" :)

Jag har (hade) en jättebra tandläkare till min häst, men med de nya reglerna så får man ju inte använda knappt några tandläkare :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 180
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 947
Senast: iNHALE
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 118
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar