Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Börjar med att säga Hej! Detta är mitt första inlägg här. Var med och skrev lite grann på stallet tiden kom sedan ifrån det. Har...
Svar
18
· Visningar
4 651
Senast: gycklare83
·
M
Träning När ni utbildar era hästar, i vilken ordning lär ni dem olika moment? Vad börjar ni med? Vad tycker ni är viktigast att lära dem...
Svar
2
· Visningar
1 201
Senast: Monifa
·
R
Hästhantering Hej! Har precis köpt och fått hem min nya ponny, helt underbar på alla sätt och vis men har lite problem att stå still vid...
Svar
18
· Visningar
5 117
Senast: giovanna
·
M
Träning hur tränar ni era hästar i NH, min häst skulle passa utmärkt till de och ja skulle vilja lära mig, hur gör ni och har ni bra tips och råd???
Svar
12
· Visningar
3 468
Senast: fjordtokan
·
P
Hästhantering Hej allihop! Jag rider på ridskola en gång i veckan och har ridit i 4 år, själv är jag 14 år gammal. Jag älskar hästen som jag rider och...
Svar
16
· Visningar
1 525
Senast: Pruffen
·
T
  • Låst
Ridning Känns ganska dumt att fråga men jag måste ju veta! Vad är akademisk ridkonst eller klassisk ridkonst eller barockridning och allt vad...
Svar
1
· Visningar
2 003
Senast: IngelaH
·
Hästhantering mitt lilla sto har kommit på att hon INTE tänker kliva in i transporten utan att bråka. väl i står hon som ett ljus vi skall nu ta...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: vinkelina
·
Träning Hejsan! Jag har en islandshäst valack som är bussigt klurig när man ska lasta honom, brukar ta upp till 3 timmar ibland och det är inge...
Svar
6
· Visningar
1 685
Senast: Boerperd
·
C
Hästhantering Förutsätt att du har en lugn och trygg häst som ska säljas. Ingen tävlingshäst utan en häst som gillar skogsridning och kan grunder i...
2
Svar
39
· Visningar
4 068
Senast: Totola
·
B
Hästhantering Jag har för mycket tänke tid hehe men nu undrar jag vad ni här på buke anser om hjälptyglar, sporrar och grova bett ? Jag måste bara...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
13 555
Senast: skogis
·
Träning Har lite problem när jag ska sitta upp på min ponny. Så fort jag sätter foten i stigbygeln och ska ta mig upp så går hon iväg. Hur får...
Svar
18
· Visningar
2 918
Senast: emelieMadicken
·
M
Hästhantering Jag har en 16 årig vallack som jag nu haft i cirka 4 månader.Han har fram till för någon vecka sedan varit snäll och lätthanterlig.Nu...
Svar
13
· Visningar
1 404
Senast: Pansi
·
I
Ridning Ännu en dum fråga från en glad amatör. :p Vad är öppna och sluta? Och hur rider man öppna och sluta?
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Jerseyite
·
Hästhantering har en dam på snart 2 år, som varit verkligt lätt att ha att göras med. nångång ett hopp till sidan då man ett henne.. fram till förra...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: Fannih
·
Träning Hur många finns det egentligen i landet? Stam? Hur gjorde ni när ni lärde dem att tölta? Kan även kallblodstravare lära sig? Det var...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 995
A
  • Låst
Hästhantering Hur tar man bort sitt konto? Går det? :)
Svar
2
· Visningar
739
Senast: IngelaH
·
H
Ridning Jag funderar över vad jag ska använda för bett, och träns för den delen, till mitt sto. Det känns som att jag har så många variabler att...
Svar
13
· Visningar
1 919
Hästhantering Jag har en tvåårig flicka som gått på lösdrift tills nu. Är mycket hanterad i grimma och snäll och godmodig på alla sätt. Idag gjorde...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Wippos
·
L
Ridning För några dar sen på min ridlektion, fick jag kommentaren- styr mer med sitsen! Men gud, hur gör man det????!!! vet absolut inte hur...
2
Svar
25
· Visningar
5 876
Senast: Totola
·
S
Träning När jag rider så lutar jag mig framåt, mest vid lättridning och i galoppen. Jag har verkligen försökt få bukt på mitt problem eftersom...
Svar
17
· Visningar
4 210
Senast: zeus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama