Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Hästhantering Jag funderar på att lägga in lite stockar och kvistar i hagen hos min häst då hagen inte är så varrierad. Bad är det för sorts träd som...
Svar
5
· Visningar
18 521
Senast: Snowball
·
Hästhantering Min kompis ett-åriga hingst stegrar sig ofta när hon leder honom. Hon frågade mig om råd. Jag gav henne rådet att byta riktning så fort...
Svar
15
· Visningar
3 612
Senast: malinsnoops
·
I
Ridning Jag behöver lite tips på hur jag kan få min dam att få mera framåtbjudning ute. Vi övar mycket övergångar som det är nu. Minsta...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: cristobal
·
L
Ridning Ja, som rubriken säger så skummar min häst mer på ena sidan munnen när jag rider, alltså när han tuggar på bettet. Han får alltid mer...
Svar
18
· Visningar
1 812
Senast: LuckyLuke
·
C
Hästhantering Här kommer lite fånig frågor... Jag är nyfiken på varför en del hästar lägger sig på andra hästar? alltså trycker ned dem i marken...
Svar
5
· Visningar
1 248
Senast: cleopatra
·
T
Ridning Skiljer dessa två sätt att rida mycket åt? Är inne på att börja på allvar med CR...men akademisk bygger väl också på mycket sits...
Svar
12
· Visningar
1 572
Senast: Tess82
·
Ridning Ja, som rubriken lyder; ena hästen svettas mer på höger sida av halsen än på vänster. Vad kan detta bero på? Vi hade ett sto för många...
Svar
5
· Visningar
2 863
Senast: Jate Volim
·
Hästhantering Min häst, valack, är ganska dominant i hagen men sparkas aldrig eller är dum så någon annan häst blir skadad. Nu har det flyttat dit två...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 684
Senast: bigganl
·
A
Hästhantering Har en ponny som stiger på transpotren (efter mycket träning) på första försöket. Fungerar även bra att lasta ut. Dock har hon börjat...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: Ponnytant
·
M
Hästhantering Jag skulle hjälpa en vän att hämta hem en ny häst.Hästen skulle transporteras endast ett par mil och det var inga problem att få på...
Svar
8
· Visningar
1 739
Senast: monline
·
  • Låst
Ridning Jag är lite nyfiken på vad ni tror att en sån här fjording kan bära.. Länk borttagen enligt bukefalos regler /moderator Så skriv vad...
Svar
8
· Visningar
1 076
Senast: IngelaH
·
S
Hästhantering Hej Jag har ett 10årig valack på foder och har en del "problem" med honom..Dels så tar tränsningen väldigt lång tid eftersom han drar...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: vensville
·
Hästhantering I natt har vi helt uppenbart haft besök i stallet av utomstående. Hur skulle ni tolka den här situationen? Jag har mina hästar...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 949
Senast: Tinuri
·
A
Hästhantering Jag och min nya islandshäst, som jag har haft i tre månader, har varit bästa kompisar fram till för en vecka sedan. Jag har lekt...
Svar
12
· Visningar
4 616
Senast: prunella
·
Ridning Hejsan alla!, jag har ett 18-årigt halvblodssto med mkt eng.fullblod i stammen, hon kan bli väldigt stark vid uteritt & hoppning, hon...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: Lager
·
Hästhantering Genom åren i stallet har man ju sett diverse olika metoder och förhållningssätt när hästen inte gör som man vill. Bland de värsta jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 944
Senast: iNTOHiMO
·
A
Ridning Ja, har ni några bra tips för att få hästen att sluta rusa ? På ridbanan är det inte så farligt, men när man rider ut är det hemskt :S...
Svar
13
· Visningar
1 847
Senast: annorlunda
·
S
  • Låst
Hästhantering Vi har en häst som det inte går att få på grimman. Vi har försökt med PRECIS allt. Sista hoppet var att ge han lugnande, men enligt...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
17 613
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Vad skulle ni välja och varför som första bett att stoppa i munnen på en unghäst (nu pratar vi inte ridning utan yngre hästar, 1-2 år...
Svar
7
· Visningar
1 493
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Vad har ni för erfarenheter här på Buke? När börjar en unghingst visa riktigt hingstbeteende? Förstår ju att det är individuellt, men...
Svar
10
· Visningar
1 760
Senast: skwaller
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka