Obehagligt..!

Sv: Obehagligt..!

TS: hur har det gått? Jag hittade tråden först nu.

Det kan inte vara så att det var någon hemlös eller dylikt som förvirrat sig in dit (tänkte som du skrev att vädret inte var så trevligt) och som ville sova lite torrt och varmt? Tagit på någon grimma för att kunna komma nära hästen och värma sig lite grann, gett mat för att den skulle stå still? Alltså, jag har ingen aning, men det skulle kanske kunna vara en (lite trevligare) teori?

Jag hoppas ni får ha hästarna ifred i fortsättningen i alla fall. Tycker det är så obehagligt att tänka på allt som kan hända.

Det finns ju alternativ till lås, att anltia vaktbolag, sätta upp kameror etc. Det används, det vet jag.
Jag skulle aldrig någonsin låsa mitt stall, även om brandkåren hade nyckeln och även om jag hade telefonnummer på stallet. Brinner det ska hästarna SNABBT kunna tas ut, då lägger jag hellre pengarna på Securitas om jag nu har så värdefulla hästar.
Eller skyltar om tv-bevakning om man inte har lust att lägga ut dom pengarna.

Jag vet att på vissa mc-klubbar så har medlemmarna skift, alla i klubben bor vissa nätter på lokalen för att skydda den. Det är schemalagda nätter. Deras värden på hojjarna = omöjligt att lämna dem oövervakade! Nu är ju de många medlemmar i varje klubb, och kanske inte applicerbar i ett stall med endast 6 hästar.
Annars kan man väl ha gäss! Hade man inte det förr i tiden, som vakt. De väsnas visst otroligt mycket när någon obehörig kommer i närheten. Skämt å sido.
Hoppsa hoppas att det var första och sista gången ni på obehöriga i stallet.

Vi har inte haft mer påhälsningar sen dess, vad vi vet!
Har också haft funderingar på om det kan vara nån psyksjuk eller liknande som varit där och grejat. Men vi lär aldrig få veta.
Stallägaren har pratat med polisen, men de kunde inte göra nåt lät det som..
Hoppas på att vi får ha hästarna ifred fortsättningsvis! Och snart ska jag flytta hem mina, stallet är snart klart. Ska bli otroligt skönt att ha dem så nära!:laugh:

haha ja varför inte! Har funderat på att ta dit ett grinigt hängbukssvin eller nåt, kanske också kan verka avskräckande:D

Jag tar alltid ut nycklarna (eller egentligen handtagen) till stalldörrarna på kvällen och lägger de innanför ytterdörren så att jag vet precis var de finns om något skulla hända. Skulle det hända att jag inte är hemma över en natt så får handtagen sitta i. Var och varannan gård har samma dörrar med samma handtag så det är ju inte helt inbrottssäkert men det hindrar någon som passerar förbi som känner för att ta en titt.

Ta med en mjuk fotälj till stallet, sätt dig i ett hörn och ät godis med ett stooort fint basebollträ i knät.:devil: Kommer de och hälsar på får de ett oväntat välkomnande! Folk som ger sig på hästar ska stryk ha!

ush va obehagligt! låter som att någon har varigt inne och "skött om" hästarna :crazy:

tycker ni ska köpa en stor skylt där det står "kamera övervakning" på, sätt den på stalldörren!

Liknande trådar

Hästvård Jag och stallägaren där jag har min häst inhyrd har lite olika syn på hästskötsel/hästhantering och utfodring, men jag har väl...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 608
Senast: boccia
·
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 206
Senast: Babe
·
Hästmänniskan Nu vill vi skriva tydliga, enkla och följara regler för att i fortsättningen få bättre tur med hyresgäster i stallet. Är dessa okej? Säg...
Svar
6
· Visningar
2 620
Senast: Tacitus
·
Träning Visserligen kan halvblodet jag rider vara stökig i stallgången, han har svårt att stå inne själv osv. Klättar gärna på väggarna o...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: Mimmi81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur