Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag kommer få H**ks repgrimma i akryl, men går det att ändra storleken mycket på den ? Jag ska lixom ha den på en liten B-ponny :p Och...
Svar
9
· Visningar
1 423
Senast: Vinna
·
Hästhantering Vet att det finns jätte många såna här trådar, men väljer ändå att beskriva mitt/vårat problem. Har en halvblodskille på 170 på 5...
Svar
4
· Visningar
1 457
Senast: Arwyn
·
Z
Ridning Hej alla! Jag har varit sugen på att sadla om till AR i många år men skador, först mina och sen hästens samt jobb och stress har...
Svar
17
· Visningar
1 715
Senast: noble art
·
N
Hästhantering Hej! Jag undrar om någon har några tips på hur man kan få längre man. Jag har redan ganska lång man, men den vill inte växa sig längre...
Svar
18
· Visningar
2 429
Senast: Syrpa
·
E
Ridning Jag undrar lite ang. ponnyridning när man är över 18år. Det är nämligen såhär att jag är över 18år och driver ett företag som innebär...
Svar
4
· Visningar
1 303
Senast: Pancakes
·
  • Låst
Ridning Har blivit lite nyfiken på klassisk ridkonst efter att ha diskuterat med några utövare av denna form av ridning. Det verkar som om många...
9 10 11
Svar
215
· Visningar
18 293
Senast: Immer
·
Ridning Hej. Jag undrar vad akademisk ridkonst egentligen går ut på, vad som skiljer det från engelsk ridning och om man kan träna vilken häst...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: fjordtokan
·
V
Träning Jag har sett personer hoppa med halsförlängare på hästar, varför hoppar man med det? trodde de va till för att ha om man rider dressyr..
Svar
12
· Visningar
2 903
Senast: MinAthos
·
Ridning Har ett sto som varit igång ett par veckor nu, tränat för tränare 2 ggr med 1,5 veckas mellanrum. Det var otrolig skillnad mellan gång...
Svar
11
· Visningar
3 697
Senast: Domino_s
·
E
Ridning Jag har en D-ponny på 16år, han är välutbildad i både dressyr och hoppning men vi har stött på lite problem som jag hoppades ni här på...
Svar
18
· Visningar
1 547
Senast: Wembley
·
B
Hästhantering Hej Just nu letar jag efter ett hingstsläpp nu i vår här nere i södra sverige. Ska inte ha med mig någon häst utan jag ska bara vara...
Svar
2
· Visningar
1 019
Senast: Ankpower
·
O
Ridning Ja precis som de låter. Har en travare på 18år. Väldigt pigg, Har sprungit på travet tills han va 12år. även monté riden. Men har även...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: onka85
·
R
Hästhantering Hittade inget forum som stämde in bra på min fråga, så jag testar här :p Min häst är spänd vid sadling och uppsittning, kom från...
Svar
1
· Visningar
1 081
Senast: ElCamino
·
  • Låst
Hästhantering vad tycker ni om den är hanteringen för att rida in en häst? http://www.youtube.com/watch?v=Oz2GWsKDo_0&feature=fvw
6 7 8
Svar
141
· Visningar
14 567
Senast: IngelaH
·
A
Ridning Hej. Jag har ett halvblod på 20 år. Han är väldigt stel när man ska trava och galopera. Så har mest skrittat. Hur skulle du göra för...
Svar
18
· Visningar
2 235
Senast: devil_flickan
·
Hästhantering Herr L är väldigt bra på passivt motstånd och civil olydnad typ :devil: Skämt åsido, han står och smådrar i benet vid skoning, hela...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 348
Senast: Mooch
·
P
Ridning Är det bara jag som stör mig på folk som säger att en häst skenat när den i själva verket bara har stuckit? När en häst skenar så...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 449
Senast: Willyroo
·
A
Ridning Jag har hört att man kan tävla New Forest även om man är vuxen, vet iof inte hur det funkar.. Men kan man tävla tex svensk ridponny...
Svar
15
· Visningar
1 975
Senast: annizz
·
Träning Nja så litet problem är det inte igentligen.. Min Nya häst f.02 klarar inte av att bli riden ensam.. Då ser han spöken överallt och...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Syrpa
·
E
Ridning Jag har fått en 2 timmars turridning i present :bump: Hursomhelst, hjälmar finns att låna, ridbrallor och ridhandskar har jag, men...
Svar
6
· Visningar
2 202
Senast: fluga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama