Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Jag har en kallblodstravare på prov i 2 månader. Fick med sadeln och lite annat. Saken är den att sadeln inte passar på hästen. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 461
Senast: arna
·
D
Ridning hej! jag har ett halvblod på 16 år som man inte kan rida med vanligt bett på, han blir jätteorolig i munnen ,men när jag sätter på...
Svar
8
· Visningar
3 003
Senast: devil_flickan
·
Ridning Sortera följande i kronologisk ordning som du tycker de ska användas under utbildning av "häst", "ryttare", "häst och ryttare" (alltså...
Svar
3
· Visningar
1 301
Ridning Kort och gott: Finns det några bra tips och övningar för en häst som har en väldigt stor trav med mycket schwung i, som gör att det blir...
Svar
3
· Visningar
952
Ridning Jag har inte ridit på stång & kapson på snart 1½ år, vi har använt antingen tränsbett eller pelhambett. Nu ska vi fotograferas för en...
Svar
5
· Visningar
1 459
Senast: svea
·
Ridning Gaaaah, jag sitter och letar efter ett nytt huvudlag till min svarta kallblodstravare med mycket man och pannlugg. Jag har en ST...
Svar
14
· Visningar
1 484
Senast: Kookaburra
·
P
Ridning Ja, håller nu på med operation "övertala föräldrar att köpa häst" och det går framåt!:D Men nu så undrar dom vad det kostar att ha häst...
2
Svar
28
· Visningar
2 672
Senast: Bison
·
Hästhantering har börjat rida en unghäst som ibland bara tvärstannar för att titta på grejer. hon är inte rädd bara intresserad av vad som händer...
Svar
1
· Visningar
988
Senast: Elizette
·
Träning Har en häst som har ett konstigt ( enligt Mig) beteende. Den grundligt vet bes + röntgad u.a. det är en 4 årig hingst. Vid...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: linzan
·
Träning Min dotter går på ridskola. Fick reda på att dom har en 4-årig ponny med på lektionerna. Ponnyn har flera gånger blivit rädd så att...
Svar
10
· Visningar
1 519
Senast: LuckyLuke
·
Träning Sitter och läser lite hästannonser just nu, mest på skoj. :) Men jag blir lite fundersam. När det står utbildad La/Lb exempelvis betyder...
Svar
7
· Visningar
7 640
Senast: Elizette
·
P
Hästhantering Har någon ett bra tips om hur man lär en häst att stå stilla och stanna kvar tills man ber den gå framåt? T ex vid anspänning av vagn? :d
Svar
6
· Visningar
1 395
P
Hästhantering Hur får man en häst att bjuda framåt? Hon tar varken skänkel, smackningar el spö. Har provat att longera henne och få henne att gå...
Svar
15
· Visningar
2 110
Senast: Tooveee
·
Hästhantering Jag försöker förstå min häst och skulle behöva lite hjälp ifrån er. Han har haft en tuff period på ett försäljningsstall för något år...
2
Svar
29
· Visningar
2 904
Senast: Willja
·
Hästhantering Har ni varit med om att er häst helt plötsligt bestämmer sig för att nu är det ok att gör något som de tidigare hatat? utan att ni...
Svar
14
· Visningar
1 307
Senast: pannis
·
J
Hästhantering Jag har ingen erfarenhet direkt av häst, men jag hoppas ändå att jag kan få tips och råd utav någon/några här på Bukefalos. Det är...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: Seabaz
·
P
Ridning Ja, jag letar nu efter en halv foderhäst ev. delägare till en häst, men får knappt något resultat alls på hemsidor med annonser. Hur...
Svar
15
· Visningar
1 466
Senast: ponnybarn
·
Hästhantering Som jag skrivit i en tidigare tråd har jag och min tidigare väldigt otrygga häst börjat arbeta en del från marken med...
2
Svar
35
· Visningar
3 820
Senast: FreSus
·
A
Träning nu e det såhär att jag ska börja ta hand om en fjordingsvalack. :banana: men grejen är att han bara är fem år och ganska outbildad. han...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Min häst är född 2003. En D-ponny. Han är näst intill omöjlig att fånga i hagen. Även fast han går ensam, han har gått med kompisar men...
Svar
11
· Visningar
1 680
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama