Djurplågeri att säga till sin häst??

Sv: Djurplågeri att säga till sin häst??

Jag brukar köra intensivträning 3 dagar i rad innan betessläpp varje vår, och då driva bort och få pålle att be om att komma tillbaka i en mindre inhägnad. Han kan nämligen vara svårfångad i stora hagar ibland men med en liten genomkörare varje år så slipper vi detta eviga tjatet att inte få tag i hästen i hagen.

Min förra medryttare fick gå 1-2 h ibland i hagen och försöka få tag i hästen. Sen ringde hon mig och jag gick ut och fick tag i hästen på en gång. Frustrerande för henne och jag erbjöd mig att vi kunde köra lite driva övningar på banan så hon skulle få honom att komma till henne också men det var hon inte intresserad av :confused: så då tänkte jag att då kan hon väl gå där då i flera timmar...

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 384
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 034
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar