Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Ridning Jag har VÄRLDENS mysigaste ponny även om hon är lite speciell. :crazy: Hon är välutbildad inom dressyr och hoppning och är enligt mig en...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Miloni
·
Hästhantering Hej! Jag skulle vela veta hur ni lär era föl/unghästar grunderna från marken, alltså, hur ni lär de att stanna, hur ni lär de att gå...
2
Svar
29
· Visningar
3 530
Senast: älgen
·
R
Hästhantering Vårt ena sto åker med sin hagkompis (också sto) minst en gång i veckan utan problem. Båda är lättlastade och står lugnt och fint. Inga...
Svar
7
· Visningar
1 264
Senast: fjordtokan
·
Ridning Jag lovade för alldeles för länge sen att jag skulle inkomma med bilder på min Espaniola med det nya steglöst inställbara framvalvet...
Svar
0
· Visningar
1 053
Senast: elbereth
·
Hästhantering Är det några här som klicker träna sina hästar ? Började träna Tibbe lite smått i boxen igår vilket han tyckte va skitkul :p Då han...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Bobbo
·
Ridning Hejsan!, Mitt 18-åriga sto, älskar att hoppa,hon hoppar helt ok,men hon blir väääldigt stark på vanligt 3-delat tränsbett, nu undrar...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: Verdandi
·
O
Träning Är lite intresserad utav andras ridschema, hur de ungefär ser ut. Skriv också gärna om du är dressyr, allround, tölt, hoppning -...
Svar
6
· Visningar
1 589
Senast: dengra
·
S
Hästhantering Jag satt och funderade lite om ett par grejer och nu undrar jag hur ni tycker och tänker angående hästhanteringen här nere.Jag skriver...
Svar
13
· Visningar
1 912
Senast: Safira63
·
B
Träning Hej Gott Folk!! :) Finns det nån som har erfarenhet av att rida med handhäst. Jag vill gärna ha lite tips och vad man ska tänka på mm...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 728
Senast: martor
·
Ridning Jag känner bara att jag måste få skriva av mig lite här, så ni får tyvärr bli offer... :p Jo, varför måste det vara så uppdelat mellan...
2
Svar
28
· Visningar
2 613
Senast: nullo-modo
·
Träning Har en 4-årig kallblodstravar hingst. Han har alltid varit jätte snäll att hantera. Har kunnat gå med andra hästar. Inga problem att...
2
Svar
21
· Visningar
2 512
Senast: Russin8
·
M
Träning Hur känner man igentligen när en häst går på tygeln? Nu fokuserar jag mest på en halvtjock ardennerdam på 10 år. Vi rider bara i skogen...
Svar
1
· Visningar
1 640
Senast: bobbbo
·
W
Träning Hur övar man upp styrkan och hopptekniken hos en ponny på bästa sätt? Har en 6:årig c-ponny som kan hoppa, dock är hon inte överambitös...
Svar
8
· Visningar
1 101
Senast: Hoppsan
·
Svar
1
· Visningar
896
Senast: Remix
·
Ridning Min ponny gapar när han jobbas i form, både vid ridning och i töm. För flera olika ryttare. Han är regelbundet kollad i munnen de...
2
Svar
27
· Visningar
4 498
Senast: Deimion
·
M
  • Låst
Ridning Hoppas tråden hamnat rätt ^^'' xD Om ni är som jag, alltså rider dagligen eran häst på sommaren, vad ger ni då hästen för kraftfoder...
Svar
12
· Visningar
3 190
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Min dotters ponny går hur snällt som helst ute i terrängen om han får gå bakom en kompishäst. Hon har några gånger försökt rida ut med...
Svar
9
· Visningar
1 441
Senast: Fannih
·
Hästhantering På torsdag kommer en tränare ut och vi ska börja med NH. Har aldrig gjort nåt sånt innan och är förstås nyfiken på vad vi ska göra...
Svar
8
· Visningar
1 372
Senast: Cizma
·
S
Hästhantering Har ett litet problem.. Har släppt ut min 3 åring på bete några kilometer från stallet han står i. Problemet är att jag vill börja sätta...
Svar
11
· Visningar
1 675
Senast: Elizette
·
Hästhantering Ska i början av sommaren köra min ponny från Lund till Örebro (en restid på ca 8 timmar). Har haft honom i ett år och nu ska han åka hem...
Svar
17
· Visningar
2 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka