Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Q
Ridning Jag har precis tittat på den här filmen... http://www.youtube.com/watch?v=0a-aV0Rsxmg jag känner mig väldigt träffad i början när...
Svar
5
· Visningar
1 337
Senast: Arviden
·
Träning Jag skulle behöva ett bett som är lite skarpare än vanligt 2-delat bett men mildare än ett 2 delat pelham, vad har ni för tips? Det...
Svar
18
· Visningar
3 013
Senast: Hoppsan
·
I
Ridning Jag är en smula orolig för min snart 13-åriga lillasysters ridning. Hon är upplärd av kompisar och har "ridit" i flera par år, det vill...
Svar
17
· Visningar
2 195
Senast: Arviden
·
Ridning Hej, funderar på att så smått börja träna lite akademisk ridning och undrar vilken utrustning man bör ha? Tacksam för svar!:bow:
2
Svar
23
· Visningar
4 647
Senast: noble art
·
Hästhantering Min mamma börjar bli sugen på att köpa föl. Hon kan egentligen ingenting om hästar.. har bara varit med mig lite i stallet och borstat...
2
Svar
38
· Visningar
4 469
Senast: Gullegryn
·
  • Låst
Ridning Nu har jag några veckor kvar innan bebisen kommer. Hur började ni? När ni skolade om era hästar? I Höstas så red jag med hjälp av...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: Immer
·
Träning I augusti -09 tog jag ett halvblodsto på foder. Hon har inte ridits mycket de senaste åren då ägaren haft både jobb, graviditet, småbarn...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Totola
·
Ridning Vilken funktion har knästöden på sadeln? Ingen av de jag ridit för har kommenterat hur knäna ska förhålla sig till dem, och nu undrar...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Elina8
·
K
Ridning Jag har en 6-årig valack som jag red in själv när han var 4,5 år. Han har hela tiden i utbildningen varit väldigt positiv och lättlärd...
Svar
6
· Visningar
1 235
Senast: Cut3Leo
·
A
Hästhantering Har en 25 årig b-ponnyvalack och ett ettårigt hbl-sto och idag kom två ettåriga ston till för sommarbete. Ena stoet kom först, och de...
Svar
11
· Visningar
1 658
Senast: Buck
·
Ridning Har sett flera tjejer som röker när de rider, tänkte kolla lite vad ni tycker om det. Jag röker men skulle aldrig röka medan jag...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 376
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Jag undrar lite om det här med att transportera hästen lös i transporten. Någon som har erfarenhet av det? Något man bör tänka på? :)
2 3
Svar
47
· Visningar
4 478
Senast: Popcorn
·
L
Hästhantering Nu behöver jag er hjälp :laugh: Som ni kanske vet sen tidigare så har vi ett russ, hennes föl (10mån) och två shettisar. Sto allihop...
Svar
10
· Visningar
1 560
Senast: lotta2
·
B
Träning Hur får man hästen på tygeln?? Jag har provat med att ha en bra kontakt i munnen och krama försiktigt och använda skänklarna...
2
Svar
37
· Visningar
4 082
Senast: GotAsecret
·
Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 825
Senast: Buck
·
P
Hästhantering Min häst är jätte snäll att hantera och hålla på med, men vi har ett problem. Hon vill inte vara själv i stallet. Då blir hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 203
Senast: Piwi
·
C
Träning Har sett att det varit mycket trådar om att "gå på tygeln" på senaste tiden.. Folk är bekymrade över att de inte lyckas med detta osv...
2
Svar
20
· Visningar
2 824
Senast: EmmaPrahl
·
T
Ridning Vi har fastnat och jag vet inte hur vi tar oss vidare. HJÄLP! Vi köpte i jan/feb ett litet russ. Jättesnäll och en helt fantastisk...
Svar
8
· Visningar
1 499
T
Träning Ja, jag har alltså klivit upp på min dotters lilla russ. Hans 114cm kändes waaay tooo smaaaall mot mina 162cm och 57kg. Men, det gick...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 588
Senast: Gesska
·
Ridning Jag behöver lite funderingar och råd från AR folket på buke! Jag arbetar på att en dag piaffera med min ponny dam, vi har kommit till...
Svar
7
· Visningar
1 846
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022