Jobbigt att kastrera!

Sv: Jobbigt att kastrera!

Tycker du valackerna din häst går med är helt utan personlighet?

Självklart kommer han bevara sin personlighet :)
Och som du beskriver det så skulle hästen nog må bättre psykiskt om den fick bli valack om den ändå inte ska avlas med.

Jag ska själv åka och kastrera en häst nästa vecka, dock är det ju en liten parvel bara, men ändå. Jag vill göra det så fort som möjligt då jag inte är beredd på att ha hingst, för oavsett hur snäll den är så får man ju ha i åtanke att olyckor kan ske om den skulle komma lös tex

Sv: Jobbigt att kastrera!

Så klart valacken inte är utan personlighet;)

Nu har jag kastrerat honom, så nu är det bara att vänta och se när hormonerna klingar av.

Tack allihopa för era inlägg:laugh: Alltid skönt att få ventilera sig:)

MVH Russin8 som numera är ägare till en valack;)

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 512
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 001
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 680
Senast: Freazer
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 462
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama