Sv: Tålamodet är slut!
Jag påstår inte att det är rätt att piska en ( i detta fallet sjuk häst )
Men som sagt så är det inte konstigt att TS blir frustrerad, när hon gör allt i sin makt för att ställa allt till rätta för både sig själv och sin sjuka häst.
Det jag kommenterade var ett tidigare inlägg som lydde ;
"Skulle du vilja bli slagen när du redan är sjuk och har ont?
Nä, trodde inte det så varför gör du din häst illa?
Låt henne gå i sin takt och pyssla med henne dubbelt så länge som du normalt sett är med henne så kommer hon bli en annan häst.
En sjuk häst har ofta extremt tråkigt och då kan en mäniskas sällskap lätta upp tillvaron om människan är snäll vill säga, slår du henne så är hon nog hellre ensam.
Om hon springer över dej så är det lugnande hon behöver och den diskussionen ska du ta med behandlande veterinär. "
Jag skulle vilja se den hästmänniskan som inte skulle försöka göra allt för att få problemet att lösa sig och få sin älskade häst frisk. ( om det nu involverar piskan ) Man blir desperat, man sjunker som människa och känner sig oduglig och försöker göra ALLT man kan för ev. framsteg.
Men nu handlar det ju inte (utifrån min tolkning) om en farlig häst som "tappat respekten" för både ägaren och alla andra. Det handlar om en häst med diagnosticerad smärtproblematik som växlar mellan att vara disträ och stressad. Den mår dåligt och har ont, men med överskottsenergi. Det finns mycket enklare sätt att vara tydlig och bestämd emot en häst än att slå den, och tanken är väl ändå att lugna ned hästen/situationen. Vem blir lugnare av att få stryk?
Jag förstår dock att TS blir frustrerad, och har svårt att klara ut situationen rent emotionellt. Det är jobbigt med sjuka hästar.
Jag påstår inte att det är rätt att piska en ( i detta fallet sjuk häst )
Men som sagt så är det inte konstigt att TS blir frustrerad, när hon gör allt i sin makt för att ställa allt till rätta för både sig själv och sin sjuka häst.
Det jag kommenterade var ett tidigare inlägg som lydde ;
"Skulle du vilja bli slagen när du redan är sjuk och har ont?
Nä, trodde inte det så varför gör du din häst illa?
Låt henne gå i sin takt och pyssla med henne dubbelt så länge som du normalt sett är med henne så kommer hon bli en annan häst.
En sjuk häst har ofta extremt tråkigt och då kan en mäniskas sällskap lätta upp tillvaron om människan är snäll vill säga, slår du henne så är hon nog hellre ensam.
Om hon springer över dej så är det lugnande hon behöver och den diskussionen ska du ta med behandlande veterinär. "
Jag skulle vilja se den hästmänniskan som inte skulle försöka göra allt för att få problemet att lösa sig och få sin älskade häst frisk. ( om det nu involverar piskan ) Man blir desperat, man sjunker som människa och känner sig oduglig och försöker göra ALLT man kan för ev. framsteg.