Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning :)Undrar om någon har lite tips ang foder,aktivering m,m? finns det någon mer en jag med gammal häst? Fullkomligt älskar mitt gamla sto...
Svar
6
· Visningar
1 219
Senast: Verdandi
·
Hästhantering Vår ponny var lite trilsk i går vid lastningen när vi skulle hem från ett ställe. Någon frågade om vi sett på Ponnyakuten och att deras...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 326
Senast: roxanne
·
Hästhantering Har ingen aning om jag lägger tråden rätt. Men undrar - ni som har erfarenhet av både araber och andra raser - vad tycker ni är...
2
Svar
29
· Visningar
3 118
Senast: Verdandi
·
A
Hästhantering Jag har en 1 årig hingst som går med min shettisvalack i dagens läge. De är bästisar och trivs verkligen kanon med varann. Men shettisen...
Svar
8
· Visningar
3 183
Senast: giffan
·
Ridning Min häst är otroligt känslig vid sadelstaden. Vid en "känslighetsperiod" för några år sedan fick jag rida barbacka hela hösten för att...
Svar
12
· Visningar
1 936
Senast: Centaur
·
Ridning Eller standard? Eller tom ett krav? Vad väljer ni först av bra ridvägar reps bra ridhus/ridbana? Jag ställer mig mållös till att...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
16 269
Senast: Totola
·
Hästhantering Hej allihopa! Min svärmor ska köpa häst! Jag samt hennes dotter kommer vara mycket involverade i den då hon inte har lika stor...
2
Svar
24
· Visningar
2 257
Senast: Seabaz
·
R
Ridning Hej! Häromdage fick jag låna ett kimblewickbett av en tjej i stallet, och ponnyn som vanligtvis inte trivs med bett gick kanon! Så nu...
Svar
15
· Visningar
7 309
Senast: Hoppsan
·
A
Ridning Har en häst som har gått mycket med vanligt tredelat tränsbett, tyvärr så har han bettöverslitningar alltså slitit ner en del av sina 4...
Svar
8
· Visningar
1 327
Senast: Hoppsan
·
F
  • Låst
Ridning Hejsan, någon som ska på ridläger i sommar, och isåfall vart? Jag vill ha hjälp. Jag söker ett "allround" läger. med dressyr...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: IngelaH
·
Ridning Är det någon här som har varit praktikant hos Bent? Vad har ni fått gjort på praktiken? Vad förväntades av er? Var det några speciella...
Svar
7
· Visningar
1 391
Senast: Filurgirl
·
Hästhantering Jag vet inte om det finns en sådan här tråd tidigare, men jag var nyss utomlands i en stor turiststad, och "självklart" var det fullt...
Svar
19
· Visningar
2 565
Senast: KungTulle
·
F
Ridning Jag ska börja rida "min" islänning igen och eftersom han inte blivit tränad på så länge har han sämsta kondisen någonsin -.-' Har ni...
Svar
12
· Visningar
1 470
Senast: Elina8
·
K
Träning Hej jag har ett litet problem, funderar att skaffa sällskap till våra 2hästar eftersom de är så tajta och knappt inte går att dela på...
Svar
7
· Visningar
1 544
Senast: LitenPrickigPonni
·
C
Träning Har äntligen börjat rida på riktigt och inte bara åka häst. Börjat tänka över mina sittben och har nu upptäckt att jag bara känner av...
Svar
4
· Visningar
1 335
Senast: Araminta
·
S
Träning Hej Skulle vilja ha lite tips från er här på buke :idea: Problemet: Mitt sto har en tendens till att "fläcka", dra och kasta med...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Solve85
·
Hästhantering Damen i fråga är min goa underbara Kyra som har stått ett bra tag pga hälta. Har börjat sätta igång henne nu genom att bara skritta...
2
Svar
27
· Visningar
3 793
Senast: Legolaz
·
Ridning mamma vill inte rida mamma vill inte gå, mamma vill cykla och jag behöver nån med mig när jag rider ut på unghästen ( finns varken...
Svar
17
· Visningar
2 354
Senast: urkella
·
Ridning Jag skulle vilja kombinera med lite AR och sen mer av den klassiska tävlingsdressyren. Det låter kanske enkelt, men hur får jag det att...
2
Svar
39
· Visningar
3 633
·
Ridning Vilken är den bästa sadeln enligt dig och varför? Vad tycker du om deubers sadlar och vilken av dem föredrar du och varför det?
2
Svar
27
· Visningar
5 968
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar