Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså allvarligt.
Sedan när började man "skära av svansar" på ARABER!!??
Jag vet inte vad du eller flera andra som uttalat sig om detta i denna tråd har för erfarenheter och grundkunskap om hästar men arabhästar håller sina svansar högt av naturliga orsaker.
Finns inga hästraser där man skär av svansar eller snittar av nerver för att hästarna ska hålla uppe svansen. Hitta inte på en massa trams.
Du har alldeles rätt. Det förekommer inom "Saddlebred", där man även har en del andra otrevligheter för sig.Finns inga hästraser där man skär av svansar eller snittar av nerver för att hästarna ska hålla uppe svansen. Hitta inte på en massa trams.
Fast det är inte helt sant. Det har iallafall förekommit att hästägare valt att skära av sena i svansen för högre lyft. (givetvis inte själv utan genom vet.ingrepp).
Kanske inte i sverige, men jag har sett gamla importer som haft det. Inte många men på mina 15+ år med hästar så har jag sett nog så många sas.
Har tom varit skötare till en hopphäst, import, som hade på detta vis. Den lyfte sin svans abnormt högt, det var inte "högt", det var över högt.
Sen om det kommer till någon specifik ras, det vet jag inte.
Nu har jag en ny dator! Jösses, så mycket det finns att se på bilder och filmer!!Tror du missar en hel del pga din dator.
Hästar selas av och de leds ut.
Kan ge en mer detaljerad beskrivninng sen.
Du har alldeles rätt. Det förekommer inom "Saddlebred", där man även har en del andra otrevligheter för sig.
Finns inga hästraser där man skär av svansar eller snittar av nerver för att hästarna ska hålla uppe svansen.
Kan inte svära på att det var just nerver man snittade, är några år sedan detta var på tapeten i tidningarna, men blir det bättre om det var muskler eller senor?
Alla dessa ingrepp ar forbjudna i Sverige sa det ar nog ingen i sverige som forsvarar det. Eller du kanske vet nagon?Jag har heller ingen förståelse för dom som i Sverige försvarar dylikt. Jag förväntar mig något bättre.
Även om bara hälften är sanning, räcker det inte?
Nejda, jag hackar inte alls men jag ifragasatter.
Det ar skillnad.
Lat mig veta om jag ska forklara hur det egentligen ligger till for det gor jag sa garna.
Men det blir faktamassigt isafall inte vad som ar moraliskt ratt och riktigt.