Ett bra exemepl på hur man Inte ska hantera en kris...

Sv: Ett bra exemepl på hur man Inte ska hantera en kris...

När det väl händer sånt här förstår man hur viktigt det är att ha fått träna på hur man ska handla i en sån här situation, visst kan de gå fel ändå men jag anser att man måste utbilda personal så det vet ungefär hur de ska handla i en liknande situation så de inte drabbas av den väl kända handlingsförlamningen. I övrigt så anser jag att speakern var duktig på att instruera på ett lugnt sätt, personalen kämpade, men jag håller med om att de kunde försökt styra ut hästen mer. Men som sagt, är man inte tränad/utbildad på att samarbeta i sådana här situationer så är det väldigt svårt att avgöra hur man ska gå tillväga och att under tiden avgöra vad som är rätt och fel sätt att hantera situationen.

har inte läst alla inläggen nu utan bara sett filmen.
visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta :crazy:

vad JAG skulle ha gjort... :grin: är att be alla hoppa ur vagnarna, hålla käften och leda in hästarna mot mitten. inte hoppat runt och blivit översprungen och ARGH vad irriterad jag blir! det blir ju bara värre och värre också, massa hästar som blir översprungna och asch usch nej. nu ska jag sluta skriva innan det blir helt oförståeligt (vilket det redan är)

jag tror det är lätt att sitta ner i lugn och ro och titta på filmen och tänka "gud vad dumma dom är, så här skulle jag gjort" men detta är en paniksituation och då tänker man inte klart...är nästan hundra på att dom flesta av oss här antagligen skulle drabbas av panik och hanterat det likadant som på filmen...

Liknande trådar

Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 401
Senast: Habina
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 748
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 484
Senast: Unafraid
·
Relationer Jag är i en relation som inte är bra. Jag får ofta köra hur tjock jag är, att jag inget kan, är en idiot, dum i huvudet etc. Jag har...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
17 875
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar