Sv: Diagonal hjälpgivning
Haha jaha ok det var lite mer logiskt iof. då med bilderna (om jag inte missupfattat igen haha)
Jo du har helt rätt om löken, jag var ganska rädd att det skulle komma fram just en annan (värre) skada efter ET och när vi satte igång honom men ta i trä än så länge är han frisk och 'ren' så att säga, även om han är omuskald och inte rakriktad, men inte nån rörelsestörning så vitt vi har sett.
Det enda är att han kan bli lite fel i takten när han itne går fram nog, men inget nån annan har sett utan bara jag som känt (som isis ryttare blir man ju nästan lite överkänslig sådär, takt takt takt liksom och minsta lilla störning, som egentligne itne är något problem per se, märker man av.)
Det jag känt, en gång bara dock när han var trött och inte gick fram nog, var höger bak som kändes som han var på gång att gå över i galopp med. (travade... det var lite speciellt situation där jag var tvungen att ha honom kortare än ha orkade, pga. säkerhets skäl och lydnads skäl)
Dagen efter var det borta och även när man red honom i normal form.
Så jag gissar på att den allt förkorta formen tvingade fram just att han inte jobbar med bakbenet bra nog under sig i traven, och då är det ju lättare att ta göra kortare steg(=galopp) där.
Eller nåt sånt...
Aja det har bara hänt en gång just då under lite speciella omständigheter så är inte allt för oroad över det.
Visst är det intressant med rehab och diverse 'problem' som finns sådär!(och ibland läskigt...det där med lager hände med min förra häst som jag rehabade och så kom det fram mer...som visade sig vara cysta och nu är hon avlivad. Halt på tre ben och pålagringar utöver cystan...)
I morgon bitti ska jag iväg på 5dagars kurs så då lär jag inte vara här o disskutera, men hoppas på att tråden är aktiv sen när jag är hemma igen så man har nåt kul att läsa
(spenderar resten av dagen på att packa kännns det som haha)