Hästkommunikation

Sv: Hästkommunikation

Varför behöver alla vara så negativa?
Tur att det är en som tror på det iallafall, tack Cizma :D
Ni andra kan väl sluta kritisera mig tack!
Det räcker att ni säger vad ni tycker om det inte vad ni tycker om mig som t.ex.
du har en liten förståelse för hästar
fattar du det går inte
bevisa det
... jag får väl tro vad jag vill! Jag undrar bara vad just NI tycker om telepati jag ber er inte berätta om vad ni tycker att JAG ska eller inte ska göra!

Jag läste häromdagen en annons om en kvinna/tant som Healade, genom telefonen?!:crazy: Man skulle alltså vara i stallet med sin pålle,och så skulle hon heala den...

Jag skrattade så jag ramlade av stolen....jisses,hoppas ingen betalar för det..!!

Jag läste häromdagen en annons om en kvinna/tant som Healade, genom telefonen?!:crazy: Man skulle alltså vara i stallet med sin pålle,och så skulle hon heala den...

Jag skrattade så jag ramlade av stolen....jisses,hoppas ingen betalar för det..!!

Jag vet en kvinna som stoppar blödningar över telefon. Iaf så gjorde hon det förut.

Hej :)
Jag är intresserad av det här med att kommunicera med hästen genom telepati :laugh:
Vad tycker ni om denna metoden?
Tror ni att det är möjligt?
Har ni prövat?

Jag tror att det går. Håller själv på att övar men jag tror att hemligheten är att lära känna sig själv och lära sig fokusera och stänga av allt runt omkring. :)
MVH Louise

Ja, jag vet att det är möjligt.
Ja, jag har "provat" fast det var mer som att det bara hände - trodde jag var knäpp när jag hörde hästarna tala till mig...:grin: En annan gång var det en människa som sa en sak till mig via telepati.

Jag tror inte man ska fokusera - ingen av gångerna var jag det minsta fokuserad.
Samma sak är det med att stänga av allt runtomkring - om du gör det kan ju inget komma igenom. Svårt att förklara men det kommer inte att komma på beställning - om du förstår vad jag menar.

Det räcker att ni säger vad ni tycker om det inte vad ni tycker om mig som t.ex.
fattar du det går inte
bevisa det
... jag får väl tro vad jag vill! Jag undrar bara vad just NI tycker om telepati jag ber er inte berätta om vad ni tycker att JAG ska eller inte ska göra!

De allra flesta svaren har kritiserat tron på telepatin, inte dig som person. Dessutom har du fått förklaringar på varför vi inte tror på telepati och vad vi tror det rör sig om.

Att hellre tro på telepati än kroppsspråk är upp till dig, men du får vara beredd på betydligt hårdare kritik i framtiden.

fattar du det går inte
bevisa det

Problemet är att det inte finns någon som helst (seriös) forskning som tyder på att telepati finns/fungerar. Inget. Zipp. Nada. Förekomsten av telepati skulle ställa allt vi vet om hur världen och universum fungerar på ända. Det handlar liksom inte bara om att koncentrera sig.

Du är absolut i din fulla rätt att tro vad du vill men ett tips från en gammal räv är att läsa på. Världen är bra mycket mer fantastisk och komplicerad än man nånsin kan tro - även i verkligheten.. ;)

Klart djurkommunikation fungerar! Såväl telepatisk som "markbunden" eller vad man vill kalla det.
Min förra medryttarhästs ägare anlitade en djurkommunikatör som verkar på distans (Ja, ni läste rätt, och trilla inte av stolen nu!) Jag var inte lite skeptisk till detta, men det visade sig att jag hade fel! Tjejen fick endast en bild, och hästens namn. Av detta kunde hon få fram totalt 4 sidor, som på pricken stämd in på hästen. Hon hade aldrig träffat honom, men kunde ändå berätta allt möjligt, som ägaren visste stämde, och även saker som var fullt rimliga. Exempelvis:

Han hade gått på travet, men trivdes inte.
Han hade ont i ryggen
Han hade prestationsångest
Han älskade att bli riden i skogen
Han tyckte att hans sadel var obekväm
Han hade nyligen flyttat till nytt stall
Han tyckte det var obehagligt att bli riden själv ute
Det var en häst han inte trivdes ihop med

jag skulle kunna dra många fler exempel, men detta tycker jag räcker. Jag kan inte förstå hur en människa skulle kunna gissa eller fuska sdig till allt detta, utan att ens ha träffat hästen i fråga. Om det ändå skulle vara någon som tvivlar på mig kan jag säga att hon hittills inte haft en enda missnöjd kund!
Jag var otroligt tvivelaktigt inställd till detta innan, men har tvingats inse att det fungerar, och nu tycker jag att det är fantastiskt!

Nu minns jag inte vilket program det var eller ens vilken kanal det var jag såg programmet i men just att locka ur människor detaljer utan att de vet om det själva är varken magiskt eller telepatiskt. Återigen handlar det om lyhördhet och känsla. Jag antar att, i ditt fall, att kommunikatören pratade med hästägaren under själva "läsningen", om än på telefon? Det kommunikatören gör i kontakten med ägaren är att lyssna efter de små små signaler som ägaren omedvetet ger ifrån sig. På så sätt kan kommunikatören felsöka sig fram till sina fantastiska resultat. Hon kanske började med att lite försiktigt anslå att hästen möjligtvis hade ont någonstans, i vetskapen att de flesta hästar faktiskt har eller iallafall har haft ont någonstans. Plockade upp jakande signaler från ägaren och fortsatte således på det spåret tills hon hittat rätt.

Det vore väldigt intressant att veta vad den här kommunikatören skulle få för resultat utan just denna telefonkontakt med ägaren. Säg t.ex. att ägaren skickade bilden på hästen via post för att sedan få ett brev tillbaka med resultatet. Jag har mycket svårt att tro att kommunikatören skulle få många rätt på ett sådant test.

Telepati har jag svårt att tro att det är men däremot så kan jag fascineras över hur djävulskt duktiga vissa är på att läsa andra, både djur och människor.

Telepati fungerar och vem som helst kan lära sig det! :D

Och den som jag träffat behöver inte tala med ägaren under tiden hon kommunicerar, så det är inte så att hon plockar upp jakande signaler.

TS: Du får ett PM strax! :)

Men hur kan du vara säker på det? Det skedde ju trots allt över telefon, därmed fanns kommunikationen spåtant-ägare.

För övrigt, har nån något nummer/mailadress till någon som påstår sig kunna komunicera med hästar via bilder så får denne jättegärna skicka det till mig via PM! :) Jag börjar bli så pass nyfiken att jag vill prova detta själv. Tyvärr har jag inte möjlighet att låta personen träffa en häst då jag inte äger någon men bilder har jag.

Den som jag träffat IRL behöver inte tala med ägaren under tiden, vem du har sett vet inte jag. Det finns alltid de som inte är vad de utger sig för att vara också.

Den som jag träffat är också så seriös så hon kommunicerar inte med djur om inte ägaren själv gett tillåtelse.

:)

Med hjälp av en bild hade jag också kunnat vräka ur mig mängder av plattityder och intetsägande påståenden och fått 80-90% rätt. Att säga att hästen 'tycker' saker är ju en rätt bra strategi eftersom det är omöjligt att motbevisa.

Sen undrar jag vad av det där dom inte är rimligt 'tyckande' för i princip vilken häst som helst var som helst?

Jag är rätt skeptisk tilla tt det funkar! men jag är helt säker på att det finns många människor som kan läsa av hästarna väldigt bra och tycka att dom "pratar'" med hästar på så vis!

Jag kan bara berätta hur det gick till när jag av ren nyfikenhet tog ut en djurkommunikatör till min dåvarande häst (RIP). Det är många år sedan o inte vet jag hur det gick till, men 2 sidor "mitt i prick" blev det iallafall ! Överenskommelse ang. dag o tid på tlfn. När hon kom så parkerade hon vid mitt hus, hälsade på mej o på hästens förra ägare som var med också. Gick till hagen, presenterade hästen o gick därifrån. Efter att hon suttit där på en sten med hnm i knappt en timme , kom hon till mitt hus där vi väntade. Eftersom vi var 2 ägare så hade vi ju en del år på denna häst som vi kunde relatera till. Man kan kanske inte se på beteende att hästen gått tillsammans med kor, att den rivit sönder ett blått täcke, att matte nyligen har bytt bett, att den haft en hund som bästa lekkamrat,(förra ägarens hund), förra ägaren som bara var 10 år när hon fick hästen, hade ridit med handskar för att han var så bråkig o hård i munnen, detta nämne han, han nämnde också vad matte, jag, brukade säja !! när han busade loss, "-f--n xxx vad trött jag blir på dej ibland" . Pinsamt.. O mycket, mycket mer.... Ja, det var min erfarenhet i ämnet iallafall.

Eftersom jag inte trodde på sådant, så har vi nu under ett antal års tid testat vår bekant som vanligtvis håller på med människor. I början ville han mer eller mindre även testa sig själv och sin förmåga på hästar/djur, så därför får vi absolut inte säga någon om djuret i fråga. Alltså inte berätta något alls. Det sjuka är att han har rätt 99 ggr av 100. Han har absolut 0 (noll) kunskap om hästar och hundar och hur de fungerar.
*Passerar förbi vår hund i bil och berättar sedan exakt var hunden har ett skelettfel - vilket vi vet genom röntgen.
*Pratar med honom på Ica och frågar vad jag har för problem med min häst - säger inget mer alls. Efter någon minut säger han att hästen har obehag i sidan samt att han känner något i benen - hästen har fått gjordtvång samt är kittlig i sina bakben. Visst han kan ju ha tolkat mig vid det tillfället, för omedvetet tänker man ju på det som är tok, men då har han ju helt enkelt gjort tankeläsning på mig istället.
* Ska provrida en häst som jag inte träffat eller hade någon bild på och frågar (återigen på Ica), om det är något fel på den innan vi åker. Ja han har lite ont i ett knä - vitt, men det var inget allvarligt problem. Provrider och känner att hästen är lite stel och påpekar detta, och mycket riktigt hade han några dagar innan slagit i ett framknä (som var vitt) i boxen när han röjde runt (var en hingst).

Har man sett hur en helt normal häst sänker huvudet och fäller ut öronen som en åsna, blir helt stilla och sluter ögonen under flera minuter när personen står framför honom, så går det inte bortförklara med att det är svammel.
Vi har fått mycket intressant info om våra hästar och även stor hjälp i hur vi ska hantera dem genom att förstå varför de gör på ett visst sätt. Problemet med djurkommunikation är att människan som kommunicerar måste tolka den information hästen förmedlar, dvs djuret pratar inte i ord utan genom bilder. Då måste kommunikatören sedan överföra detta till tal till ev ägare.

MEN jag har full förståelse alla er som inte tror på detta. Jag hade själv aldrig gjort det, om jag inte upplevt det om och om igen under flera år. Vi har medvetet gått in för att "sätta dit" honom när våra hästar varit skadade el sjuka, men ännu ej lyckats :devil::devil:

Jag skulle aldrig ringa till någon okänd och betala pengar för det - alla människor kan absolut inte förmedla djurskommunikation - och nu när det har blivit pengar att tjäna så finns det mer fuskare än "äkta" människor i branschen - helt klart!

Senast ändrad:

*delvis kl*
Jag tänkte faktiskt prova nu, bara för skojs skull. Har fått kontakt med en kvinna som säger att hon bara behöver en bild, hästnamnet och orten den står på.
Av den infon kan hon få fram kön, ålder, stamtavla och att det är en gammal travare som rids nu. Via nätet alltså, mina egna reflektioner..
Jag har googlat hästnamnet för att veta vad som kommer upp där.

Vad hon kan komma med mer kan däremot vara intressant. :D Hon har sagt att jag ska bet. 300:-, i efterhand. Om jag inte är nöjd behöver jag inte betala alls!:p

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 644
Senast: Freazer
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 608
Senast: tott
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 229
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 568
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar