Sv: Hästkommunikation
Eftersom jag inte trodde på sådant, så har vi nu under ett antal års tid testat vår bekant som vanligtvis håller på med människor. I början ville han mer eller mindre även testa sig själv och sin förmåga på hästar/djur, så därför får vi absolut inte säga någon om djuret i fråga.
Alltså inte berätta något alls. Det sjuka är att han har rätt 99 ggr av 100. Han har absolut 0 (noll) kunskap om hästar och hundar och hur de fungerar.
*Passerar förbi vår hund i bil och berättar sedan exakt var hunden har ett skelettfel - vilket vi vet genom röntgen.
*Pratar med honom på Ica och frågar vad jag har för problem med min häst - säger inget mer alls. Efter någon minut säger han att hästen har obehag i sidan samt att han känner något i benen - hästen har fått gjordtvång samt är kittlig i sina bakben. Visst han kan ju ha tolkat mig vid det tillfället, för omedvetet tänker man ju på det som är tok, men då har han ju helt enkelt gjort tankeläsning på mig istället.
* Ska provrida en häst som jag inte träffat eller hade någon bild på och frågar (återigen på Ica), om det är något fel på den innan vi åker. Ja han har lite ont i ett knä - vitt, men det var inget allvarligt problem. Provrider och känner att hästen är lite stel och påpekar detta, och mycket riktigt hade han några dagar innan slagit i ett framknä (som var vitt) i boxen när han röjde runt (var en hingst).
Har man sett hur en helt normal häst sänker huvudet och fäller ut öronen som en åsna, blir helt stilla och sluter ögonen under flera minuter när personen står framför honom, så går det inte bortförklara med att det är svammel.
Vi har fått mycket intressant info om våra hästar och även stor hjälp i hur vi ska hantera dem genom att förstå varför de gör på ett visst sätt. Problemet med djurkommunikation är att människan som kommunicerar måste tolka den information hästen förmedlar, dvs djuret pratar inte i ord utan genom bilder. Då måste kommunikatören sedan överföra detta till tal till ev ägare.
MEN jag har full förståelse alla er som inte tror på detta. Jag hade själv aldrig gjort det, om jag inte upplevt det om och om igen under flera år. Vi har medvetet gått in för att "sätta dit" honom när våra hästar varit skadade el sjuka, men ännu ej lyckats
Jag skulle
aldrig ringa till någon okänd och betala pengar för det - alla människor kan absolut inte förmedla djurskommunikation - och nu när det har blivit pengar att tjäna så finns det mer fuskare än "äkta" människor i branschen - helt klart!