Hitta tillbaka till varann?

Att de finna någon annan har jag väldigt svårt att tro. Han känner ingen här nere eller där han är och jobbar. Sen har han alltid sin mobil framme och vi kan varandras lösen. Han har fortfarande kvar mig som bakgrundsbild i mobilen. Samt vi har statusen kvar på fb osv. Ingen vet att vi gjort slut inte ens våra närmaste vänner.
Till och med Stephen hawkin lyckades vara otrogen och ha sex på sjukhuset när han hade fru. Kommer inte ihåg exakt men han hade skrivit om det i sin bok. Vad vet du om han har en extra telefon på jobbet eller surfar inkognito på någon sajt. Det behöver ju inte ens vara en tjej som är intresset. En person som vill vara otrogen kan vara väldigt kreativ.
 
Jag tror det otroligt svårt att ha sån koll på sin partner att man "vet" att denne inte är otrogen, och har man det så är nog förhållandet väldigt osunt.

Jag har tillit till att min partner respekterar gränserna i vårt förhållande och att om det är nåt han vill ändra på så tar han upp det. Dock "vet" jag inte att han är trogen, även om han är superupptagen och har fullt upp med annat så finns det väl massor av tillfällen att vara otrogen om man bara vill.

I ts sits där man de facto gjort slut så är det väl egentligen ingen grej om nån av dem roar sig med nån annan. Är det slut så har man ju inga förpliktelser mot den andra parten så som jag ser det 🤷‍♀️.
 
Att de finna någon annan har jag väldigt svårt att tro. Han känner ingen här nere eller där han är och jobbar. Sen har han alltid sin mobil framme och vi kan varandras lösen. Han har fortfarande kvar mig som bakgrundsbild i mobilen. Samt vi har statusen kvar på fb osv. Ingen vet att vi gjort slut inte ens våra närmaste vänner.
Det gjorde inte mitt ex. Alltså jobbade på annan ort o kände ingen. Men. Det går o lösa via nätet…
Att han har kvar status o bild behöver inte betyda ngt. Behålla illusionen liksom.
 
Varför är många så övertygade om att han är otrogen/har en annan kvinna? Det är ju inte alls nödvändigtvis så.

Och inte heller nödvändigt för att förhållandet ska vara ohållbart i längden, mycket annat tyder däremot på det.

Det är just att hon är säker på att han älskar henne pga att han har en bild i telefonen. Det betyder ingenting alls.
Att inte känna någon betyder ingenting alls. Man kan skaffa knulla inom en timme på tinder om man inte är kräsen.
;)
Att det ens tas upp är en varningsklocka för alla oss som varit kring de som hoppar i andras sängar.
 
Det är just att hon är säker på att han älskar henne pga att han har en bild i telefonen. Det betyder ingenting alls.
Att inte känna någon betyder ingenting alls. Man kan skaffa knulla inom en timme på tinder om man inte är kräsen.
;)
Att det ens tas upp är en varningsklocka för alla oss som varit kring de som hoppar i andras sängar.
Eller så handlar det bara om de som tar upp frågans egna gamla hjärnspöken.

Det är ju ändå ganska ointressant om han gjort slut för att ligga med någon annan. Det hade han väll kunnat göra ändå även om de fortfarande var tillsammans när han reste bort.
 
Det är jobbigt att göra slut, det är jobbigt för den som gör slut också man sörjer ju en relation som går i kras även om man är den som avslutar. Jag tänker att allt det han gör mest visar på att han tycker att det är jobbigt men inte nödvändigtvis handlar om att ni bör bli tillsammans igen. Att göra slut rör upp en massa känslor det är jobbigt och det enklaste kanske är att bli tillsammans igen istället för att hantera de jobbiga känslorna även fastän det inte är det som är bäst långsiktigt.
 
Blir ett sidospår och sitta o spekulera om TS pojkvänn vad han gör och inte.
Samma som att TS vill vi ska tolka hans handlingar 😅

En får gå på vad människor säger till en helt enkelt och sen avgöra "är detta nått jag vill vara med på?" eller inte.
 
Blir ett sidospår och sitta o spekulera om TS pojkvänn vad han gör och inte.
Samma som att TS vill vi ska tolka hans handlingar 😅

En får gå på vad människor säger till en helt enkelt och sen avgöra "är detta nått jag vill vara med på?" eller inte.
Exakt.

Till TS: jag levde själv i ovisshet i cirka två veckor medan jag och min kille hade en paus då han ”inte visste vad han ville”. Vi tog pausen för att han hade väldigt mycket i sin familj att reda i och att han började ana en depression på gång (haft en tidigare), vilket för mig var helt legitima skäl till att inte vilja ses på ett tag (vi var uttryckligen fortfarande ihop under pausen). Men efter 14 dagar så kände jag att det fick vara bra där, jag var inte intresserad av att leva i limbo, så jag gjorde slut. Det var jätteskönt! Att leva i ovisshet tar enormt med energi, var som en stor sten föll från min axlar när det var över.
 
Jag känner personligen att jag nog hellre hade lämnat med flaggan i topp, istället för att bli dumpad igen.
Om ni sen hittar tillbaks till varandra igen efter att du flyttat ut och bott på vars ett håll, då ärndet ju toppen.

Men om du bara går och väntar på att han ska bestämma sig, vad händer då nästa gång han tycker ni har en jobbig period?
 
Han kom hem ikväll och vi pratade. Han vill inte göra slut. Att han har tänkt på mig väldigt mycket de här dagarna. Jag sa då kämpar vi ihop tillsammans. Så ja nu är de så att vi ska försöka men känns bättre denna gång då båda är på samma nivå.
 
Han kom hem ikväll och vi pratade. Han vill inte göra slut. Att han har tänkt på mig väldigt mycket de här dagarna. Jag sa då kämpar vi ihop tillsammans. Så ja nu är de så att vi ska försöka men känns bättre denna gång då båda är på samma nivå.
Hur tänker han nästa gång det blir tufft?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 393
Senast: Whoever
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 020
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 143
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp