Bukefalos 28 år!

Hitta tillbaka till varann?

Sen finns det nåt i det gamla talesättet; "man saknar inte kon förrän båset ät tomt.."

Sålänge han får flyta på utan krav och med alla fördelar med ett förhållande så finns det ju egentligen inga nackdelar för hans del så att säga. Vet inte hur många bekanta jag sett ställa upp på sånt ett tag i förhoppningen om att den andra parten sen så småningom ska vilja bli seriös så småningom. När de sen väl tröttnat på riktigt och gått vidare så har den andra parten insett att de kanske ändå velat ha ett förhållande men vid det laget är "flingen" redigt less och har redan gått vidare.
Som sagt vi kommer inte fortsätta tillsammans om han inte kan bestämma sig. Antingen så är vi tillsammans och jobbar på vår relation eller så gör vi slut och jag flyttar den 1 juni. Så det finns inget leva ihop som vänner i månader och se vad som händer. Nej nej de kommer jag inte utsätta mig för..
 
Han hade köpt lite saker till mig, inget märkvärdigt mer tankevänligt skrev han. De är ju också lite märkligt att man köper presenter till någon man inte vill vara tillsammans med :) Men ja vi har sagt vi inte ska ha kontakt alls nu på några dagar så båda får känna efter. Han kommer hem i slutet på veckan. Så vi ska ta snacket då, Men jag känner en enorm saknad och hoppas att vi kan lösa våra problem och få ett bra samtal hur vi ska lösa allt och att båda vill. Är han fortfarande osäker och vill ge de tid så kommer jag inte orka att må såhär då är de bättre att bara flytta och gå vidare med sitt liv.
Mitt ex köpte också märkliga saker i slutet. Gåvor.
 
Som sagt vi kommer inte fortsätta tillsammans om han inte kan bestämma sig. Antingen så är vi tillsammans och jobbar på vår relation eller så gör vi slut och jag flyttar den 1 juni. Så det finns inget leva ihop som vänner i månader och se vad som händer. Nej nej de kommer jag inte utsätta mig för..

Bra där ❤️ leva i limbo tar en slut av
 
Det är ju supermärkligt beteende att köpa saker när man gjort slut kan jag tycka :) Känns konstigt men samtidigt skönt att inte haft någon kontakt alls nu på några dagar. Tror vi båda behöver känna efter. Jag har tänkt jättemycket på våra tjafs och gått tillbaka vid tidigare perioder när vi pratat om att göra slut. Det är så mycket jag känner nu som båda två hade kunnat motverka. Jag är absolut inte oskyldig i de hela. Men att jag vill ha med han på allt och jag tappar min självständighet. Nu har jag börjat träffa vänner mer och göra planer och tänker faktist att man kan göra saker på egen hand och inte behöver *tvinga* med sin sambo på allt. Vilket såklart gjort han irriterad osv.
 
Jag har i tidigare relationer/dejter fått höra att jag är för på och intensiv. OCh det är något jag behöver jobba med mig själv att inte bli beroende av någon annan människa osv. Jag har dåliga erfarenheter av relationer och har aldrig bott med någon förut såklart allting är nytt och man måste lära sig att leva med varann så de passar båda.
 
Det är rätt märkligt beteende o få presenter när man bor ihop som två singlar. Långt samboskap är över liksom o man får förhållandevis dyra presenter.

Jag har länge funderat på varför. Varför ger man presenter få?
 
Jag har i tidigare relationer/dejter fått höra att jag är för på och intensiv. OCh det är något jag behöver jobba med mig själv att inte bli beroende av någon annan människa osv. Jag har dåliga erfarenheter av relationer och har aldrig bott med någon förut såklart allting är nytt och man måste lära sig att leva med varann så de passar båda.
Jag tolkar de här två inläggen från dig som att försöker ursäkta honom och sedan bli mer sådan som du tror att han vill att du är. Jag avråder.
 
Jag har i tidigare relationer/dejter fått höra att jag är för på och intensiv. OCh det är något jag behöver jobba med mig själv att inte bli beroende av någon annan människa osv. Jag har dåliga erfarenheter av relationer och har aldrig bott med någon förut såklart allting är nytt och man måste lära sig att leva med varann så de passar båda.
Nja... Som @Palermo skriver så verkar det här tveksamt. En fungerande relation bygger sällan på att två personer försöker göra våld på sig själva och förändra sig för att passa den andre. Jag tror att det oftare är en nyckel till framgång att hitta den person som vill ha mig exakt som jag är.
 
Känns så konstigt han ska ge mig presenter sen säga jag vill fortsatt göra slut, du kan flytta 1 juni :D
Han vill att du ska minnas "det sista som bra" om det skiter sig för honom så han kan komma tillbaks till "mamma" om det inte går bra med den andra tjejen.

Många köper saker och överöser sin partner med "kärleksgrejer" när de är ute och vänstrar så de inte ska misstänka något, hen är ju sååå kär i mig just nu.
 
Han vill att du ska minnas "det sista som bra" om det skiter sig för honom så han kan komma tillbaks till "mamma" om det inte går bra med den andra tjejen.

Många köper saker och överöser sin partner med "kärleksgrejer" när de är ute och vänstrar så de inte ska misstänka något, hen är ju sååå kär i mig just nu.
Att de finna någon annan har jag väldigt svårt att tro. Han känner ingen här nere eller där han är och jobbar. Sen har han alltid sin mobil framme och vi kan varandras lösen. Han har fortfarande kvar mig som bakgrundsbild i mobilen. Samt vi har statusen kvar på fb osv. Ingen vet att vi gjort slut inte ens våra närmaste vänner.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 888
Senast: Whoever
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 072
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 400
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 187

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp