Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Hejsan allihopa! Rider en fd travare på 10 år just nu, som är jätte trevlig att hålla på med och som är väldigt lugn :) I ridningen så...
Svar
2
· Visningar
1 191
Senast: sandrafors
·
Hästhantering hej. Jag har ett helt underbart stoföl fött 24/4 - 2010. Hon och hennes mamma går på bete nu och kommer så att göra tom. sep/okt. Men...
Svar
2
· Visningar
1 323
Senast: Görel
·
M
Ridning Jag vart nyfiken på vad alla andra rider på för slags hästar, har ju sett en del men inte många nog för min nyfikenhet ;) Jag har ju...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
31 535
Ridning Hoppas kunna få lite kloka svar av er bukare:bow: Satt och funderade lite här medans jag åt frukost. Var ska man dra gränsen för...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 092
P
Ridning Vill ha tips på bett till väldigt stark och het häst. Hon blir svår att hålla in vid hoppning och ibland i galoppen. Ja, man ska...
Svar
6
· Visningar
1 733
Senast: Lykken
·
Hästhantering Fick Henry Blakes bok "Förstå din häst, Praktisk hästpsykologi" och tycker att han i mångt och mycket har bra tankar. Det är ingen...
Svar
15
· Visningar
1 884
Senast: KungTulle
·
Hästhantering Vi pratar ju ofta om rang när det gäller våra hästar. Låg rang. Hög rang.... Men hur kan man egentligen veta? Vilka specifika tecken på...
2
Svar
31
· Visningar
4 399
Senast: Cornelia
·
K
Hästhantering Har ett tinker sto på 10år som är hur fin som helst på alla sätt förutom lastning! Hon kan backa in i transporten och stå där lugnt...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: Buck
·
Träning Hej! Jag har en fundering. Eller några fungeringar, rättare sagt. Nu gäller detta tölt, men misstänker att det gäller samma för alla...
Svar
1
· Visningar
921
Senast: C_L
·
S
Hästhantering Jag har ett problem, ett ganska stort problem som jag inte längre vet hur jag ska tackla! Flyttade min häst i januari, allt gick...
Svar
1
· Visningar
1 128
Senast: anonym78
·
L
Träning Jag har ett 4-årigt friser sto, inte mycket utbildad alls. Nu i sommar hade jag tänkt att sätta igång ridningen med henne lite mera...
Svar
4
· Visningar
1 422
Ridning Jag blir galen! Får håll när jag rider lektion (oftast då men kan få det annars också). Spelar ingen större roll om jag rider lätt...
Svar
8
· Visningar
1 380
Senast: Tooveee
·
A
Träning en nära vän har ett varmblod, han är kanske runt 6 år.. han blev inkörd som yngre, men endast lite körd och aldrig startad. sen dess...
Svar
12
· Visningar
3 438
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästhantering Hej allihopa! Tänkte vi kunde starta en ny bildtråd nu när det är nytt år och allt! :bump: Så Snåla inte med NH bilderna nu :) Det...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 516
Senast: Iaraphel
·
E
Ridning Hej alla buke-medlemmar !:) Jag är helt ny här ,så flytta tråden om den ligger fel . Men till problemet .Idag när jag & min...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Buck
·
Hästhantering Precis som ämnet antyder. Kan man lastträna stora halvblod om boggien inte är kopplad till bilen ? Har precis köpt en Ifor Williams 510...
Svar
16
· Visningar
3 117
Senast: MiaS
·
Ridning Stretchar ni era hästar efter ridning? Isåfall, hur, hur länge och hur ofta? Själv stretchar jag inte min ponny, men funderar på att...
2
Svar
22
· Visningar
4 641
Senast: Chili
·
Träning Är det verkligen vanligt att man har påbörjat inridningen på en 2 årig ponny? Eller är det vanligt att man gör det precis som med stora...
2
Svar
25
· Visningar
2 837
Senast: Josssefine
·
Ridning Ja just det, vi är ett gäng som planerar en uteritt på fredag. Vi utgår från Storås ridklubb och letar efter lite nya ridvägar i...
Svar
4
· Visningar
1 575
Senast: kenttjej
·
C
Träning Intresserad av vem och inom vilka delar Ni ryttare använder er av diagonal hjälpgivning. Är det klassiskt för AR? Tillhör det...
20 21 22
Svar
424
· Visningar
36 867
Senast: Susan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar